handdator

Visa fullständig version : I väntan på en båt


Körlok
2009-05-29, 11:46
Hejsan!

Frugan och jag har fem timmar att spendera på Santorini innan båt avgår 16.30 till Milos (16 aug)
Hur fördriva tiden? ;)


Undrar Kurt 55+

Hellen
2009-05-29, 12:23
Hejsan!

Frugan och jag har fem timmar att spendera på Santorini innan båt avgår 16.30 till Milos (16 aug)
Hur fördriva tiden? ;)


Undrar Kurt 55+

Vill ni bada under tiden, eller bra insupa atmosfären. Vill ni inte bada så skulle jag rekommendera er att ta er tilll Fira, åk inte direkt till hamnen, allt annat är bättre. Hamnen på Santorini är nog een av de tråkigaste platserna i hela Kykladerna, tom. betongpiren på Koufinissi är charmigare.
// Helén- som tillbringat fyra timmar på ovannämnda betongpir:eek:

Kalimera
2009-05-29, 14:27
Hur fördriva tiden?Antar att ni kommer till hamnen. Stanna inte där för guds skull, ta buss eller taxi till Fira, sätt er vid klippkanten, beställ in en drink och njut av utsikten.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/santorini_vy.jpg

giottoni
2009-06-01, 13:50
Ja, försök absolut att ta Er till ngn av de vackra orterna utmed kraterkanten! Gott om tid för en skön lunchpaus i t ex Fira eller Imerovigli!
Jag har själv tillbringat 8 (åtta!) timmar i sandstorm på betongpiren, väntande på en Kommer/Kommer inte-anslutningsbåt till Naxos o det är INGENTING jag skulle rekommendera någon att prova ...