handdator

Visa fullständig version : Finesser


Elisabet
2005-09-10, 01:57
Inte underligt att det går sakta ibland... när man måste vänta på reglerna :cool:

Här sitter man i natten, endast tomtarna är vakna, och pm:ar med Mikke och vad händer???

Jo:
Det kommer ett felmeddelande: Tyvärr! Administratören har angivit att användare endast kan posta inlägg med minst 60 sekunders mellanrum.

Vicka finesser det finns flabb_flab

Mikke
2005-09-10, 02:03
.......Que???

Mikke
2005-09-10, 02:05
.......Que???.....jo vi e snabba, så servrarna icke hinna me....
Mikke

Janérik
2005-09-10, 10:12
Inte underligt att det går sakta ibland... när man måste vänta på reglerna :cool:

Här sitter man i natten, endast tomtarna är vakna, och pm:ar med Mikke och vad händer???

Jo:
Det kommer ett felmeddelande: Tyvärr! Administratören har angivit att användare endast kan posta inlägg med minst 60 sekunders mellanrum.

Vicka finesser det finns flabb_flab
Det finns en väldigt enkel anledning till detta.
Ibland händer det att Internet går lite segt :eek:, då skickar man ett meddelande men informationen tillbaka till din webbläsare fastnar längs vägen fast meddelandet har gått in på servern. Är det då en ovanligt ivrig postare ;) så försöker denna på nytt klicka på "Skicka svar" och så får man in två likadana inlägg :mad:. Eftersom servern inte tar emot en postning inom 60 sekunder från den förra postningen förhindras de flesta av dessa postningar.

Mvh Janérik

Elisabet
2005-09-10, 10:52
Det finns en väldigt enkel anledning till detta.
Ibland händer det att Internet går lite segt :eek:, då skickar man ett meddelande men informationen tillbaka till din webbläsare fastnar längs vägen fast meddelandet har gått in på servern. Är det då en ovanligt ivrig postare ;) så försöker denna på nytt klicka på "Skicka svar" och så får man in två likadana inlägg :mad:. Eftersom servern inte tar emot en postning inom 60 sekunder från den förra postningen förhindras de flesta av dessa postningar.Fast det var inte så det gick till.
Jag hade alltså svarat på ett mess från Mikke, fått ett snabbt svar tillbaka och skrev igen. Då kom detta meddelande direkt - alltså UTAN att jag klickat på "Skicka svar" en gång till (jag var med andra ord inte ivrig utan bara snabb :D )

Grejen är att det måste ha gått mindre än 60 sek från det FÖRRA messet jag skickade (trots att han hade hunnit svara :rolleyes: )!

Att anledningen till "regeln" har att göra med att servern inte ska överbelastas antog jag däremot.