AnnaCarin
2009-05-29, 08:52
Hej igen!
Jag skulle behöva lite mer hjälp av er här på Kalimera.
Jag har börjat fundera över hur troligt det är att uppgifterna min pappa uppgav verkligen stämmer.
Han utgav sig för att heta Nikos (Mycket vanligt). Dessutom fick mamma ett visitkort med en adress, men ett annat namn!
Det stod något kort ogrekiskt namn som Bob eller Tom.
Att han arbetade på bygge var kanske sant, men han kan ju ha hittat på att det var pappan som ägde det.
Jag ägnade första dagarna på Kreta åt att dela ut "annonslappar". Så här stod det på dem.
Söker mina rötter...
Jag heter Anna-Carin, är 27 år och bor i Sverige. Jag försöker hitta min biologiska pappa på Kreta.
Min mamma, Pia ”Anita” Svensson träffade min pappa i juni 1981 på diskoteket Mouragio i Hersonissos. Han hette Nikos, var 24 år och arbetade på sin fars byggföretag.
Bodde på kuststräckan emellan Hersonissos och Heraklion i ett bostadsområde på vänster sida ( från Hersonissos räknat).
Det var ett område med vita små låga tätt belägna hus.
Om någon känner igen det här vänligen kontakta mig!
Med vänliga hälsningar
Anna-Carin
Sven hade hjälpt mig att översätta texten till Grekiska, vilket var till stor hjälp.
Som jag skrev i förra tråden försökte jag ta reda på om Analipsi kunde vara rätt ställe.
Tyvärr insåg vi ganska fort att det inte var det.
Gjorde ett besök på Mouragio, diskoteket de träffades på -81 och som finns kvar, fast med annan ägare ( I samma ålder som min pappa)
De diskutera häftigt med varandra när jag visade lappen, och ägaren sa
"I know him!" Jag fick veta att Nikos har ägt en bar för 2-3 år sedan,
"Iguana" heter den idag, men "Kamari Kafé" när han ägde den.
Ingen visste dock idag var han befann sig.
Pratade med personal på taxi, och de sa att det bodde en Nikos i rätt ålder i samma hus som den baren. Jag blev naturligtvis jättenervös och tänkte att
- Nu har jag hittat honom!
Gick och knackade på huset, men det var ett hotell och där fanns ingen Nikos.
Den Nikos som hade baren hade tydligen hyrt den av hotellägarna, och de visste inte heller var han var idag.
Fick tips om att gå till en annan bar i närheten som ägdes av Nikos släktingar. Tyvärr verkade det inte på dem som att det var rätt Nikos..
dels var han 48 år och det verkade inte som att de tyckte infon stämde."
(Borde vara 52år om åldern han uppgav stämt.)
Behöver hjälp att analysera det här lite:
Min mamma var 27 år när de träffades, kanske har han lagt på några år för att komma närmare henne i ålder?
Ägaren på Mouragio verkade ju så säker!
Vad tror ni? Hur mycket av infon jag har om min pappa stämmer?
Om det är falska uppgifter har jag inte mycket kvar att gå på.
Låter det som att han kan ha varit en kamaki?
Mvh. Anna-Carin
Jag skulle behöva lite mer hjälp av er här på Kalimera.
Jag har börjat fundera över hur troligt det är att uppgifterna min pappa uppgav verkligen stämmer.
Han utgav sig för att heta Nikos (Mycket vanligt). Dessutom fick mamma ett visitkort med en adress, men ett annat namn!
Det stod något kort ogrekiskt namn som Bob eller Tom.
Att han arbetade på bygge var kanske sant, men han kan ju ha hittat på att det var pappan som ägde det.
Jag ägnade första dagarna på Kreta åt att dela ut "annonslappar". Så här stod det på dem.
Söker mina rötter...
Jag heter Anna-Carin, är 27 år och bor i Sverige. Jag försöker hitta min biologiska pappa på Kreta.
Min mamma, Pia ”Anita” Svensson träffade min pappa i juni 1981 på diskoteket Mouragio i Hersonissos. Han hette Nikos, var 24 år och arbetade på sin fars byggföretag.
Bodde på kuststräckan emellan Hersonissos och Heraklion i ett bostadsområde på vänster sida ( från Hersonissos räknat).
Det var ett område med vita små låga tätt belägna hus.
Om någon känner igen det här vänligen kontakta mig!
Med vänliga hälsningar
Anna-Carin
Sven hade hjälpt mig att översätta texten till Grekiska, vilket var till stor hjälp.
Som jag skrev i förra tråden försökte jag ta reda på om Analipsi kunde vara rätt ställe.
Tyvärr insåg vi ganska fort att det inte var det.
Gjorde ett besök på Mouragio, diskoteket de träffades på -81 och som finns kvar, fast med annan ägare ( I samma ålder som min pappa)
De diskutera häftigt med varandra när jag visade lappen, och ägaren sa
"I know him!" Jag fick veta att Nikos har ägt en bar för 2-3 år sedan,
"Iguana" heter den idag, men "Kamari Kafé" när han ägde den.
Ingen visste dock idag var han befann sig.
Pratade med personal på taxi, och de sa att det bodde en Nikos i rätt ålder i samma hus som den baren. Jag blev naturligtvis jättenervös och tänkte att
- Nu har jag hittat honom!
Gick och knackade på huset, men det var ett hotell och där fanns ingen Nikos.
Den Nikos som hade baren hade tydligen hyrt den av hotellägarna, och de visste inte heller var han var idag.
Fick tips om att gå till en annan bar i närheten som ägdes av Nikos släktingar. Tyvärr verkade det inte på dem som att det var rätt Nikos..
dels var han 48 år och det verkade inte som att de tyckte infon stämde."
(Borde vara 52år om åldern han uppgav stämt.)
Behöver hjälp att analysera det här lite:
Min mamma var 27 år när de träffades, kanske har han lagt på några år för att komma närmare henne i ålder?
Ägaren på Mouragio verkade ju så säker!
Vad tror ni? Hur mycket av infon jag har om min pappa stämmer?
Om det är falska uppgifter har jag inte mycket kvar att gå på.
Låter det som att han kan ha varit en kamaki?
Mvh. Anna-Carin