handdator

Visa fullständig version : En riktigt lat semesterdag


Hortlax
2009-05-28, 20:32
Lika varmt och soligt idag.:) Vi har knappt orkat rora oss. Lite har det val blivit.
Tog en tur ner till Maleme, har inte varit ner pa den stranden pa ett par tre ar, och dar hade det hant mycket. Ny fin asfaltvag langst hela klapperstenstranden, nya hotell, nya skelett, nya restauranger m.m.
Det kanske ar langre sen jag var dit.:o
Vagorna har i alla fall gatt riktigt hoga idag, men jag tycker att det ar varmare i vattnet an vanligt. Det porlar ganska friskt i manga backar, sa det ar val darfor allt kanns ganska friskt an sa lange.
Fick en hel kasse med apelsiner, sa till frukost i morgon: farskpressad juice, farskt brod, agg, kaffe m.m.
Blir det aldrig morgon?:p
Pa tal om mat: Orkade inte ens ga ut o ata i kvall. Kopte lite farsk fardigkryddad bifteki fars stekte o at pa balkongen. Det finns inte manga restauranger som kan sla vyn i alla fall. Hela medelhavet nedanfor, lite greklandsljud, och alla dofter man forknippar med detta.
Lite rodtjut till, mums va gott o bekvamt.
Gillar att gora nagonting i bland, sa i morgon ska jag rensa poolen (slowly, slowly).
Ar det for att allt ska ga sakta i Grekland, eller kan det vara for att man inte ska rora om det man ska "dammsuga upp":rolleyes:
Fundera till i morrn
Berntbye_bye

Hellen
2009-05-28, 21:15
Kul att följa äventyret.
// Helén