handdator

Visa fullständig version : Buss mellan Chora och hamnen


ofelia
2009-05-26, 20:20
Hej!
Hur ofta går bussen mellan Chora och hamnen (ungefär)?

Funderar på en tripp till Folegandros men vet inte om vi ska bo i Chora eller vid hamnen. Att Chora är att föredra för de allra flesta har jag förstått, men med två små barn är det skönt att ha nära till badet. Men om bussen går med jämna mellanrum kan man ju ta den till stranden.
/Ofelia

Siri A
2009-05-26, 21:23
Här har du busstidtabellen:

http://i191.photobucket.com/albums/z303/siriappelberg/DSC_0143.jpg

Eva L
2009-05-27, 20:55
Det går buss från Chora till Angali stranden därifrån kan ni gå till Agios Nikolaosstranden men stigen kanske inte är helt enkel att gå med små barn. Lite brant på vissa ställen där den följer havet. Bussen går ändå ner till Angali stranden om ni inte reser i lågsäsong då stannar den uppe på vägen.
Ni behöver inte åka över hamnen för att nå dessa stränder.

Eva

ofelia
2009-05-28, 00:12
Tack för svar!klapp_klap

Hoppades på att det skulle komma svar från Er två som är Folegandrosfrälsta;).

/Ofelia

Toto
2009-05-28, 12:37
Hej!
Jag tycker inte att Chora är att föredra. Det är bättre att bo nere i hamnen med tillgång till bad, affärer och tavernor. Chora åker man med fördel upp till på kvällen, äter, strosar och har det mysigt. Sedan kan man avsluta med något nere i hamnen innan sängen kallar.

/Thomas

Eva L
2009-05-28, 16:08
Det finns många fler tavernor uppe i Chora och jag tycker att maten på de två tavernor jag provade nere i hamnen inte var lika bra. Mer grekiskt vardagsliv uppe i Chora där de flesta greker bor och utsikten är helt fantastisk. De bilfria torgen passar bra för barnen att leka på och bussen till Angali tar inte många minuter för den som vill ta sig enkelt till stranden. Här finns också några affärer. Flera boenden har pool för den som vill ha det och de ligger vackert strax utanför centrum.

Eva

semlan
2009-06-03, 10:16
Är det någon som har tips på boende i Chora med pool till ett inte alltför dyrt pris. åker 18/6

Eva L
2009-06-03, 20:35
Testa med Kallisti det låg bredvid Aegeon där jag bodde. Aegeon saknar pool men är annars mycket fint. Finns flera hotell i närheten med pool bland annat det fina Fata Morgana som kostar lite mer. Kanske priset är förhandlingsbart om det inte är fullt på några av ställena.

Eva