Visa fullständig version : Rhodos, Kallithea, hotell Virginia
partillelinda
2009-05-25, 20:01
På söndag åker jag och min familj och några till i släkten till Rhodos. Vi kommer att bo på hotell Virginia, åker med Apollo. Det kommer att vara 3 barn med, 2 st 3-åringar och en 15-månaders. Jag tar glatt emot alla tips om diverse saker, bl a om badplatser, mat m.m.
Är det något som bott på detta hotell eller i närheten?
Tacksam för svar.
/Linda
Nu är det fyra år sen jag bodde på Virginia.. Men ett bra hotell att bo på med barn, tycker jag. Helt okej poolområde och mycket gräsmattor runt omkring. Snabbköp finns på området.
Stranden närmast hotellet är lite stenig på sina ställen och inte så långgrund, dessutom är det en rätt brant backe ner som kanske är lite jobbig om man är 3 år, eller om man ska köra barnvagn.. Ang_elx
Men på plussidan, det är väldigt nära. :)
I Faliraki får ni mjuk sand och långgrund strand, perfekt för sandslott. Om ni åker buss är det en ganska lagom utflykt för de små. (Där kan vara en del partajande i högsäsong, men än så länge borde det vara lugnt). Gå iväg en bra bit till höger när ni kommer ner till stranden, förhoppningsvis hittar ni George's taverna precis innan hotell Lido.
Om ni åker bil eller taxi kan ni ta er lite längre sträckor, till exempel till Tsambika och Afandou, där det är mindre exploaterat.
Lindos är fint, men det är ingen större vits att ta dit så små barn.
Bästa maten får ni om ni tar er in till Rhodos stad, det finns mängder med restaurangtips i forumet. Maten på hotellet har jag inte provat.
Hoppas att ni får en toppensemester!
/Anneli
partillelinda
2009-05-28, 08:27
Themis- Tack för svaren! Verkar ju helt ok. Var inne och kollade på Google Earth och vad jag kan se så finns det lite stenar/klippor rakt nedanför hotellet och sedan två sandstränder på varje sida om hotellet. Sambon vill gärna snorkla lite så då passar det ju bra att det inte bara är sandstrand.
Vi kommer inte att åka på någon större utflykt utan mest hålla till på stranden och vid poolen. Till Rhodos stad kommer vi nog att åka en del. Finns det någon större supermarket i närheten av hotellet?
Vädret ser väldigt lovande ut, runt 30 grader :) Ska bli såå skönt med lite sol och bad....
Ingen riktigt stor supermarket på promenadavstånd, men det ligger ett Lidl på vägen in till Rhodos stad.. Och det finns butiker nere i "byn" som kanske har större utbud än den på hotellet.
"Bästa snorklingen på ön" (omdöme från amerikansk turist) hittar ni vid den gamla kurorten Kalithea som ligger någon kilometer bort efter vägen från Virginia. Där finns en liten snutt sandstrand också, och mycket fint att titta på. Helt klart värt ett besök om ni bara ska göra en utflykt... :p
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.