handdator

Visa fullständig version : Tousis


Lovis
2009-05-22, 12:15
Hej!

1 Augusti åker vi till Parga igen :). Är det någon här som har erfarenhet av hotellet Tousis?

roche
2009-05-22, 19:34
Hej
Vi bodde på Tousis förra sommaren. Det var ett bra hotell, rymliga balkonger,
lägenheterna var helt ok, gott om garderober i alla fall i vår lägenhet, vi bodde på andra väningen, med lite tur hade vi haft havsutsikt. Läget var bra, vi hade ganska nära till Valtos Beach, det tog max 10 minuter dit. I närheten av hotellet finns en bra taverna, Victoria, ser inte så mysig ut kanske, men bra priser och kanonmat och trevlig personal. Enda nackdelen på Tousis var att vi saknade en reception,men hur ofta behövs det egentligen.
Stefan

parga
2009-05-22, 20:24
Hej!

Vi bodde på Tousis förrförra juni. Det är det mysigaste hotell jag har bott på! Rent, bra med köksateraljer, stor balkong, lugnt läge, trevliga städerskor. Vi hade t.o.m en egen liten Fuschiaplanta att vattna. Det tycker jag är service! :D (Jag älskar växter och blommor!)
Nära och bra till tavernor, barer och affärer. På "huvudgatan" ligger ett jättemysigt café/bageri "Green Bakery". Rekommenderas varmt! De har Arvid Nordqvists Classic kaffe där, om man nu blir sugen på "riktigt" kaffe! ;) Huvudgatan löper parallellt med gatan där Tousis ligger. Nära och bra.

Fråga gärna mer om du har frågor om Parga. Jag har varit till Parga 6 gånger!

Jenny

Lovis
2009-05-23, 10:21
Wow, ännu en gång har jag fått bekräftat vilket fantastiskt forum detta är! :)
Hotellet låter som om det precis är i vår smak! Vi vill gärna ha det lite personligt. Enkelt går alldeles utmärkt, bara det är fräscht! Kanske blir detta gången i Grekland då sängarna är lite följsammare än spånskivor :D?
Jag tror dessutom att jag fattat var det ligger. Förra året bodde vi på Villa Andonis som ligger strax ovanför Green Bakery på huvudgatan. Tousis borde alltså ligga på en bigata lite längre upp i backen? Hoppas det inte är för brant väg bara, min man har en bäckenskada efter en scooterolycka och får tyvärr lätt värk efter det...
Vi hade inga planer på att åka till Parga i år igen (var där 2 ggr förra sommaren, en gång med tonårssönerna i juni och en gång själva i augusti) men det är liksom som om något drar oss tillbaka dit :). En sån oerhört gemytlig stämning i den lilla staden. Ohh vad vi längtar!
Tack igen för era svar!

parga
2009-05-23, 12:45
Nu kan jag göra dig och din man glad! Det ligger nedanför Andonis, mot byn. Inga backar förutom backen precis i OTE-korsningen. Den gick ni ju säkert när ni bodde på Andonis också. Man går in i en liten gränd precis bredvid det stora supermarket som ligger nedanför Green Bakery.
Sängarna måste jag dessvärre göra dig ledsen över, det är inte mycket till "stuns" i dem! Men det har jag aldrig varit med om i Grekland. Undrar när den dagen kommer....
Det där med att det är något som drar er tillbaka till Parga, det stämmer på mig och min sambo också. Vi har än inte listat ut vad som är så speciellt med Parga men det har något visst.:D Det finns många fina ställen i Grekland men inget har varit som Parga ännu. Vi ska till Samos och Kokkari på onsdag, så vi får se om det kan mäta sig med "vårt" Parga!:D
Ha en underbar semester och hälsa Tousis från mig! Bästa hotellet!

Jenny

Lovis
2009-05-23, 17:03
Ah! Då fattar jag var det ligger! Tror Apollo strulat till det lite på sin hotellkarta. Hoppas ni får det underbart på Samos och Kokkari, man måste ju våga något nytt för att kunna hitta nya Paradis. :)

Ann