handdator

Visa fullständig version : Nyss hemkommen från Skiathos


Bengtsson
2009-05-21, 00:40
Vilken underbar ö! Fantastiska stränder och en prisbild som vi tycker är helt OK. Vi åt gott varje dag på olika grekiska familjetavernor,en varmrätt ligger på ca 7-12euro i snitt, 50cl Amstel 3euro, 0,5 l vitt vin 5euro. Halva priset mot hemma på restaurang, vi fick stora portioner så ibland kan man dela en varmrätt på två. Servicen var också mycket bra. Nu är det ju början på säsongen så priserna stiger kanske sen vad vet jag? Vi bodde på Villa Apollon i Achladies, mkt trevligt boende med fantastisk utsikt. ps Banana beach är bäst!_B-anana

Netwolf
2009-05-21, 08:19
Det låter ju alldeles förträffligt trevligt. Åkte ni charter eller bokade ni på egen hand? Vad kostar ett rum på Apollon då?

/Netwolf

Hestia
2009-05-21, 09:03
Oj, så roligt att få höra att ni tyckte om ön och att priserna var överkomliga! Vi åker i höst till Skiathos så skriv gärna mer om era upplevelser på ön, tips på bra och trevliga tavernor, utflykter med mera - tar tacksamt emot alla tips och information om Skiathos!:)

/Vänliga hälsn Hestia.

KatarinaT
2009-05-21, 16:55
Härligt att höra!! Hur var det på banana beach, hörde att det brunnit sen förra sommaren! Finns det något mat-ställe där nu?

Oliv-ewa
2009-05-21, 17:23
Vilken underbar ö! Fantastiska stränder och en prisbild som vi tycker är helt OK. Vi åt gott varje dag på olika grekiska familjetavernor,en varmrätt ligger på ca 7-12euro i snitt, 50cl Amstel 3euro, 0,5 l vitt vin 5euro. Halva priset mot hemma på restaurang, vi fick stora portioner så ibland kan man dela en varmrätt på två. Servicen var också mycket bra. Nu är det ju början på säsongen så priserna stiger kanske sen vad vet jag? Vi bodde på Villa Apollon i Achladies, mkt trevligt boende med fantastisk utsikt. ps Banana beach är bäst!_B-anana

Hur var vädret så här i maj? Var det badväder varje dag...hur länge var du där?
Var det liv o rörelse på restaurangerna...jag menar hade allt öppnat nu för säsongen o turisterna på plats? Berätta .... vi vill höra meeeeer!!!!

Bengtsson
2009-05-21, 23:08
Hej igen!
Ska försöka svara på alla frågor.

Vi tog flygstol med Ving, 1200:- per pers. Jag mailade till Villa Apollon och fick svar inom en timma, pris för studio var 315euro för 7nätter.

Det finns många bra restauranger några vi prövade var 1901, Asprolito,Dionysos och en liten grilltaverna som jag är lite osäker på namnet på men något som Kossyakis ligger i en smal gränd nära Papa Diamantis och nya hamnen, de grillade i "väggen" ute på gatan hela familjen jobbade där, det var jättegott och billigt, det bör ni absolut testa. Maten som serverades på Villa Apollon är ej heller att förglömma.

Det finns en engelsk pub/restaurang utmed vägen i kokonaris som heter Augusto, den var riktigt bra, o billig.

Det är lätt att ta sig runt med buss eller taxi, vi hyrde bil en dag det kostade 20euro för minsta bilen. Det är ju en frihet att kunna köra till vilken strand man vill, men det funkar bra med buss också. Vi åkte upp i bergen, väldigt vackra vyer.
Tycker man om att promenera så kan jag rekommendera att gå runt Kanapitsa udden det tar ca 2tim. Helt fantastiskt, ta med dricka. Man går på bra asfalt/grusväg så det är inte något klättrande.

Vi såg inte att det brunnit vid Banana beach, tavernan hade inte öppnat ännu men var på gång. Det är så på flera stränder vid denna tiden. Nostos beach är fin och där finns Taverna Nafsika som hade öppet, så där var vi några gånger, mycket bra mat där. bye_bye

Klick
2009-05-24, 18:47
Låter ju helt underbart! Själv åker jag ner för tredje gången. Kan inte låta bli. Hur var vädret annars? Varmt eller?

K

Bengtsson
2009-05-24, 23:00
Hej!
Vädret var toppen, ca 28-30grader, utom sista dagen 19maj då kom det lite regn ca 2timmar och det stormade de två sista nätterna. Vattnet var ca 20-22grader. På kvällarna fick man ha en kofta på sig, men allt i naturen är så grönt o fint så tidigt på säsongen,och tycker det är lagom varmt för oss.

Iréne
2009-07-27, 13:13
Hej!
Ska till Sporaderna i mitten av september. Finns det inrikesflyg? Aegean Airlines? Hur är färjan till Skopelos? Evia? Tacksam för svar. Vi har en vecka inbokad på Evia den 17 - 24. En vecka dessförinnan samt en vecka efter är öppet för alla skamliga förslag :-)