handdator

Visa fullständig version : Dessa fantastiska greker!


YsterSyster
2005-09-07, 15:00
Nu går nedräknaren snabbt och för första gången är jag nervös för att åka. Inte för resan utan för vigseln vid Svenska kyrkan innan vi drar vidare ut i ö-världen. Bröllopsfeber och mardrömmar där vi packar, stressar, springer i slowmotion för att hinna med planet och glömmer allt det viktiga som ringar, intyg mm!

Har haft mailkontakt med hotellet vi bokat i Pireus och de är så serviceinriktade - är det "Mitt stora feta grekiska bröllop" syndrom?

Eftersom vi ska bo på Arlanda innan vi åker tog vi ett "weddingpackage" på hotellet där och vanligt DR i Pireus då vi åker ganska tidigt med färjan på morgonen efter. Nu när jag mailat med hotellet ang. tips på florist och ev. hårfrisörska och de vet att vi ska gifta oss får vi nu bo i deras svit till samma pris som ett DR. klapp_klap Greker måste verkligen gilla bröllop!

AGGE
2005-09-07, 18:30
Grattis på förhand och lycka till med det hela. Lugn, det kommer säkert att bli jättebra och minnesvärt.
Jo nog är det så att grekerna gillar bröllop. De är riktiga festprissar.
klapp_klap
Agge

Janet
2005-09-07, 22:05
Grattis från mig också, det är lite av en önskan jag har att någon gång i framtiden få gifta mig i Grekland.
Vi bodde hos Svenska Kyrkan en natt i somras och de verkade jättetrevliga, de som jobbade där nere. Den ligger ju rätt fint också, vid vattnet och så :)

/Janet

Lissi
2005-09-09, 15:18
Jättegrattis från en som inte ska gifta sig i Grekland, men väl åka på bröllopsresa dit!flabb_flab

YsterSyster
2005-09-10, 11:19
Tusen tack för lyckönskningar! flabb_flab

Packar för fullt just nu och åker till Arlanda i eftermiddag. I dag kändes det faktiskt som höst i luften så det ska bli skönt med två veckor i värmen!

Hejdåbye_bye !

Janet
2005-09-10, 14:58
Jättegrattis från en som inte ska gifta sig i Grekland, men väl åka på bröllopsresa dit!flabb_flab

Grattis Lissi, det är ju också hur nice som helst :)