handdator

Visa fullständig version : Kan man få biljetter levererade till Sverige!


larskarl
2009-05-17, 21:16
Vi har planerat att resa till Amorgos i juni. Är det någon som vet om det går att få färjebiljetter hemskickade? Det är första gången för oss och vi kommer att anlända två på natten till Egiali. Är det något särskilt man bör tänks på. Vi har två barn 11 och 15. Är det bäst med hytt på färjan?

SteffTee
2009-05-17, 22:07
En del rederier skickar biljetter och en del utlämning hos resebyråer (agenter). Kolla gtp.gr och via tidtabellerna kan man där komma in på resp rederi's hemsida.

Egentligen behöver man inte förboka båtbiljetter i Juni förutom när den grekiska pingsten infaller. Då brukar det vara tufft med platser to-fr den helgen, som jag tror infaller 4-7 juni i år.

Hytt verkar också lite överdrivet. Stolarna ombord nuförtiden ger tillräcklig möjlighet för lite avslappning. För en 11 och 15 - åring finns det säkert roligare saker att uppleva på båten än att vara tvungen att spendera några få timmar i en kabin.

Yak
2009-05-18, 09:53
Egentligen behöver man inte förboka båtbiljetter i Juni förutom när den grekiska pingsten infaller. Då brukar det vara tufft med platser to-fr den helgen, som jag tror infaller 4-7 juni i år.


Hepp, det var bra info!
Åker den 3:e Juni i år så förhoppningsvis klarar jag mig undan den värsta ruschen då. Jag hade inte tänkt förboka något, får hoppas inte det blir alltför mycket folk ute på öarna bara...