handdator

Visa fullständig version : Behöver en plan B om vädret sviker!!!


blueberry
2005-09-07, 09:03
Hej!

Vi åker på bröllopsresa 15.09 och ska spendera 19 dar i Grekland. Vi flyger till och från Aten och ska besöka Naxos, Amorgos och Koufonissi. Vi blev tipsade om att åka tidigare p.g.a att det kan vara blåsigt så sent på året, men envisa som vi är så ville vi inte det.

Men det är ju ändå bra med en plan B om vädret inte är så bra. Så därför vill vi ha tips på vart vi kan åka istället om det är kallt och blåsigt i Kykladerna. Rhodos har vi besökt tidigare, men det känns lite för långt borta när vi ska hem via Aten. Och Parga låter ju underbart, men också långt från Aten.

Finns det någon ö som är mysig och romantisk, har fina stränder, god mat och är lättillgänglig både från Naxos och Aten? Och framförallt har fint väder då de andra har dåligt? Inga små krav vi har. :-)

Blueberry

Lissi
2005-09-11, 18:07
Oj, har Du inte fått några svar...Jag rekommenderar om det är dåligt i Kykladerna att ni håller er närmre Aten! Öarna i Saroniska bukten (Hydra, Egina, Poros, Angistri mfl...) eller varför inte Peleponnessos-halvön, dit ni lätt kommer till med buss från Aten..Bussluffa där istället för att båtluffa! Det är otroligt vackert med Korintkanalen, Epidauros samt Nafplion.... Även Aten med omgivningar är jättefint !
Lycka till!!

blueberry
2005-09-12, 11:35
Tack för ditt svar. Det var tydligen en svår fråga jag ställde. Vi hoppas ju på bra väder men det är ju bra med en reservplan.

Endast en dag och 23 timmar tills planet lyfter. Längtar...

blueberry

Eva L
2005-09-12, 13:00
Jag tror att Sifnos är en ö som inte är så blåsig men det kanske bara beror på att jag kom dit efter en riktig augustistorm på Paros. Bodde i Faros med havsutsikt men ändå lite i lä. Kanske ett tips om ni inte redan bestämt er.
Jag tycker personligen att cykladerna är mycket finare än Saroniska öarna.

Eva

Lissi
2005-09-12, 17:40
JO, visst är Kykladerna finare, men nu var det ju PLAN B om Kykladerna var för blåsigt!;)