handdator

Visa fullständig version : Blue Ray


Peter
2009-05-15, 17:58
Jag har nu haft min 40" Samsung 100 Hz LCD en tid. Sanslös TV måste jag säga, men mina två gamla DVD-spelare lämnar nu mycket övrigt att önska. Det blir ju så! Byt en del i systemet så drar det med sig det andra också... De skalar inte upp tex. Anledningen att jag har två är att den äldsta, och egentligen bästa, inte klarar kopierade DVDer.

Den äldsta pensionerar jag till CD-spelare eftersom den har en mycket bra A/D-omvandlare som ger mycket bra ljud. Den andre får jag väl ge bort till någon behövande...

Finns det någon här som kan tipsa om en bra Blue Ray-spelare upp till ca 3.000 Kr klassen? Jag har börjat kolla lite på nätet men tänkte att jag kanske kunde ta en genväg här... :D Kraven är uppskalning, så många format som möjligt och (viktigt!) analoga utgångar för 5.1 / 7.1 ljud. Så jag slipper byta förstärkare också... Det får bli en senare fråga.

Alla tips mottages i vanlig ordning med tacksamhet.

Rasmus
2009-05-15, 18:31
Det där företaget som gjorde reklam med Dogge Doggelito (du vet, "cykel på köpet") säljer Blu-Ray i olika prisklasser. Och då får du dessutom en resa (hem till Grekland?) på köpet...
R ;)

Peter
2009-05-15, 22:31
(du vet, "cykel på köpet") säljer Blu-Ray i olika prisklasser. Och då får du dessutom en resa (hem till Grekland?) på köpet...

Så du föreslår att jag ska köpa en okänd Spelare för att få den synnerligt tvivelaktiga förmånen att cykla "hem" till Grekland...? __D

Resten av svaret, och även ordmärkning, __D (Internt, berör ingen annan) kommer i ditt "blå skåp...!" ;) :D

Jag söker info från någon tekniksavvy som redan kollat runt, och har kunskap och erfarenhet, och redan gjort det jag inte har lust att göra!

Specifika tips om märke och modell...

Rasmus
2009-05-16, 06:33
Så du föreslår att jag ska köpa en okänd Spelare för att få den synnerligt tvivelaktiga förmånen att cykla "hem" till Grekland...?

Ack, nej! Tidigare var deras erbjudande en cykel på köpet. Nu för tiden erbjuder de flygresor istället, om man köper vissa produkter... Och en del av deras Blu-ray tycks uppfylla vad du efterlyser.
:)

Peter
2009-05-16, 16:03
Tidigare var deras erbjudande en cykel på köpet. Nu för tiden erbjuder de flygresor istället...

Utvecklingen går framåt... :D Och Nej. Jag trodde inte du menade det jag skrev. Men jag måste ju hacka lite. Det är ju jag....! ;) :D

Är det ingen här som köpt en bra Blue-ray och kan tipsa om det? ;)