handdator

Visa fullständig version : Till minne av Åke Ämting


Kalimera
2009-05-15, 12:47
,,

Kalimera
2009-05-15, 12:48
http://www.kalimera.se/bilder/grekland2008/bilder/kreta_ake.jpg

Åke i sitt älskade Rethymnon sommaren 2008.

En av de mest hängivna Kretafantasterna har lämnat oss. Åke, eller aake som han hette här på Kalimera, har varit Kalimerian så länge jag kan minnas. Tack Åke för alla trevliga resebrev, bilder och inlägg!

Hoppas du kommer till den Rethymnonska himmelen. Vila i frid.

Åkes sista resebrev... (http://www.kalimera.se/resebrev/2007/rethymnon_ake.html)

Lissi
2009-05-15, 19:37
Vi kommer att sakna Dig Åke!
Tack för tips Du så vänligt gav i inboxen inför vår första resa till Rethymno år 2006. Tack för alla resebrev ....
Det blir tomt på Kalimera utan Dig....men Din själ är nog redan på Ditt älskade Kreta!

Lissi

Riitta
2009-05-15, 19:54
Det känns sorgligt att en av dom gamla trogna medlemmarna har lämnat oss. Även om jag inte kände Åke personligt så på något vis tycker man ju att vi alla gamla här på forumet känner varandra lite i allafall genom vårt intresse för Grekland.
Jag tror också att Åkes själ finns i hans kära Rethymnon.

Riitta

UlfWiman
2009-05-15, 20:52
Lev vidare i din Kreta-himmel. Hoppas Ruth inte lämnar ön.
Jag kommer efter när det är dags och då kan vi dela på en ρετσινα.
Kärringarna får stå tillbaka då vi sitter på ett kafénion och delar drycken.
Eller så tar vi var sin. Vila i frid tills jag kommer.

Uffe

Peter
2009-05-15, 22:03
R.I.P. Syns sen. Håll något Kilo himmelsk Retsina kyld åt oss...

Peter

Eva L
2009-05-15, 23:38
Visste inte ens att Åke kom från Umeå. Vi har inte setts på några kalimerafester här och jag läste dödsannonsen utan att koppla till Kalimera.
Mina tankar går ändå till din hustru och andra närstående. Förstår att livets slut kanske kom ganska plötsligt och att du inte fick återse ditt älskade Kreta det här året. Kanske är du nu där för alltid.

Eva

Athanasia
2009-05-16, 03:30
Vi sänder massor med tankar till Rut.Hade den stora äran att träffa det trevliga paret nere i Reth.R.I.P Åke..hälsningar Phia o Tony

nekjam
2009-05-16, 09:38
Hej Eva.
Åke var född i Fredrika. Men bodde nu i Hofors. Han har en dotter i Umeå.
Hälsningar Majken Eriksson

Gita
2009-05-16, 15:10
Åke, ha det gott i din Rethymno-himmel. Hoppas vindarna är varma, rakin är kall och att det doftar timjan där du är. Då har du det gott...

Athanasia
2009-05-16, 21:39
Pratade med Ruth(Åke´s) fru ikväll och berättade att Vi minns honom på Kalimera..Hon är rörd över det och sa att fortsätt och res!!Kram Phia