handdator

Visa fullständig version : Åke har lämnat oss


nekjam
2009-05-15, 08:38
Läser i dagens Västerbottens Folkblad att Åke Ämting har lämnat oss.
Känner sorg i hjärtat. Åke eller (Aake) som han kallade sig här på Kalimera blev för mig en vän med samma värderingar och samma intresse för Kreta, och särskilt Rethymnon. Det var intressant att läsa hans resebrev från Rethymnon, där han och Ruth varit 23 ggr.
Det är väl bara några veckor sedan som han var in här på kalimera och berättade att det inte skulle bli någon resa nu i maj.

Tänder ett ljus för Åke och hoppas att han har det bra och kanske är i Rethymnon nu.

Tack Åke för alla intressanta inlägg som du delat med dej av.

Majken

Kalimera
2009-05-15, 09:13
Tack Åke för alla intressanta inlägg som du delat med dej av.Tack från mig också!

Det var mycket tråkigt att höra. Han har varit med på Kalimera så länge jag kan minnas och jag har haft mycket kontakt med honom, och lagt ut många resebrev och Kalimera was here-bilder från Rethymnon. Det var inte så länge sedan han mejlade mig. Det känns overkligt. Han var inloggad på forumet så sent som 30 april.

Jag tänder också ett ljus.

ricky
2009-05-15, 10:21
Janne, kan du inte göra en minnestråd eller nåt med Åkes inlägg eller valda inlägg. Nånting kanske för att hedra Åke?

xenos
2009-05-15, 10:37
Janne, kan du inte göra en minnestråd eller nåt med Åkes inlägg eller valda inlägg. Nånting kanske för att hedra Åke?

Det var ett bra förslag!
xenos

ricky
2009-05-15, 10:41
Så här skrev åke den 30/4.

Jag håller fullständigt med Dig.Kan för första gången på 23 år inte åka till mitt älskade Kreta och Rethymno.snyft_dropTrots dagböcker och foton så kan de ju inte ersätta känslan när man kliver ur planet och känna värmen och förväntningarna.Jag vet att alla mina sinnen nu är öppna för att ta emot all det trevliga som väntar.

Notera sista meningen
"Jag vet att alla mina sinnen nu är öppna för att ta emot all det trevliga som väntar"
Det är så man får rysningar! (tolkar det som att det är andra sidan som är det trevliga som väntar)

Hasse
2009-05-15, 11:15
Notera sista meningen
"Jag vet att alla mina sinnen nu är öppna för att ta emot all det trevliga som väntar"
Det är så man får rysningar! (tolkar det som att det är andra sidan som är det trevliga som väntar)



Fast den meningen tolkar jag som mycket positiv ändå. "Alla sinnen"......."det trevliga".......


Hasse :cool:

Malina
2009-05-15, 11:25
Väldigt sorgligt med Åke!
Hans själ kommer troligen att finna ro på Kreta...

MonkanS
2009-05-15, 12:18
Så här skrev åke den 30/4.

Jag håller fullständigt med Dig.Kan för första gången på 23 år inte åka till mitt älskade Kreta och Rethymno.snyft_dropTrots dagböcker och foton så kan de ju inte ersätta känslan när man kliver ur planet och känna värmen och förväntningarna.Jag vet att alla mina sinnen nu är öppna för att ta emot all det trevliga som väntar.

Notera sista meningen
"Jag vet att alla mina sinnen nu är öppna för att ta emot all det trevliga som väntar"
Det är så man får rysningar! (tolkar det som att det är andra sidan som är det trevliga som väntar)
Jag tolkar den meningen så också. Han visste att sista resan väntade på honom. Och att den resan gick till trevliga platser.

//Monica S

Millie
2009-05-15, 12:54
Hoppas han har det bra där han är nu! Är övertygad att han är med oss alla var vi än befinner oss. Ska tända ett extra ljus för honom när jag kommer till Kreta nästa Söndag!
/Kerstin

Kalimera
2009-05-15, 13:27
Janne, kan du inte göra en minnestråd eller nåt med Åkes inlägg eller valda inlägg.

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19130

Wardakis
2009-05-15, 14:31
2003 stod jag på torget i Gävle och sålde bl a tunnbröd och hjortronsylt. En man kommer fram och handlar, han har en kalimeratröja på sig och det var antagligen Åke förstår jag nu i efterhand. Så det var han som berättade för mig om Kalimera, tack Åke. Jag tänder ett ljus i kväll.
Gunilla

Klick
2009-05-15, 18:37
Även jag tänder ett ljus.... vila i frid

litentuva
2009-05-15, 18:40
Kalo taxidi...

Klick
2009-05-15, 18:40
Jag tolkar på samma sätt. På något sätt så tror jag att man känner på sig när man är på väg att lämna jordelivet.