handdator

Visa fullständig version : Sen ankomst!


Maria/Micke
2009-05-11, 20:20
Vi har tänkt att åka till Koufonissi i Juli. Kommer dit mitt i natten. Någon som vet om det finns rumsuthyrare där då. Kanske någon som kan tipsa om något bra boende.bye_bye

Kalimera
2009-05-12, 20:08
Vi har tänkt att åka till Koufonissi i Juli. Kommer dit mitt i natten. Någon som vet om det finns rumsuthyrare där då.Om ni kommer med Blue Star Ferries tror jag absolut att det står rumuthyrare i hamnen. Det beror lite på när i juli ni ska åka, det är lättare att få rum i början av månaden, i slutet är det inte lika enkelt. Jag skulle bokat i förväg om jag kom fram så sent.

Yak
2009-05-14, 12:12
Om det finns lediga rum (vilket är långt ifrån en självklarthet i Juli!) så brukar de stå ett gäng i hamnen när Blue Star-färjan kommer, även på natten. Men om det är ert första besök på ön så kan det ju vara skönt att veta var man ska ta vägen så sent på natten, så jag skulle också rekommendera att ni bokade i förväg iallafall någon eller några nätter.

Maria/Micke
2009-05-15, 23:21
Blue StarFerries ankomst 01.05 den 8 juli

Kalimera
2009-05-16, 15:49
Blue StarFerries ankomst 01.05 den 8 juliJag skulle boka i förväg, gillar inte att komma fram så sent och leta rum. Dessutom är det svårt att få en bild över hur boendet är, det kan se annorlunda ut i dagsljus.

ioslinajr
2009-05-16, 17:50
Jag skulle rekommendera Hotel Posidonio, till höger sett från färjan! Världens härligaste utsikt och fräscha rum med balkong. Ligger perfekt till mellan stränderna och huvudgatorna i byn. Ägaren Cristoferos är jättetrevlig! Vi var där i juni 2006, så jag vet inte hur det är under högsäsong med priser och fullbokade rum. Men fint är det ! _B-anana

Maria/Micke
2009-05-17, 10:05
Tack för alla svar. Det blir nog att vi bokar i förväg. klapp_klap

Maly
2009-05-23, 15:02
Vi bodde på Finikas, en bit utanför själva stan om man nu kan kalla det stan. Finikas har busstransport från färjan om man bokat i förväg. Även buss tillbaka till färjan. Promenad mellan Finikas och "stan" går snabbt. En mysig väg som i och försig blir väldigt svart på kvällen och natten men vi gick där, 2 vuxna och 2 barn (8 och 10 år), och det gick bra. Ficklampor kan jag rekommendera.
Finikas är ett enkelt, mysigt och strandnära ställe. Mysig restaurang med självplock/självservering. Back-pack-ställe.
bye_bye
Sök på Finikas på Youtube så hittar du härliga filmsnuttar där man ser ganska bra hur det ser ut runt Finikas.;)
Skriv in Finikas - Rooms Cafe Restaurant in Koufonisia i sökfältet.

henile
2009-05-25, 13:28
Vi har oxå bott på Posidonio (2004 & 2006) och varit helnöjda båda gångerna! Underbar utsikt mot allt det blå...