Logga in

Visa fullständig version : Boendegaranti?

liverpudlian
2009-05-10, 22:08
Hej.

Jag skriver med anledning att jag ska till Kykladerna i mitten av juni. Vi har inte riktigt planerat vilka öar vi ska besöka än... Men frågan är väl ganska generellt vad det gäller boende i denna fantastiska ögrupp. Enligt vänner som jag känner, så står det ALLTID folk vid båtarna, som mer eller mindre raggar folk till deras hostel (eller vad man nu ska kalla det för). Är detta sant? Finns det alltid boendegaranti? Eftersom vår resa blir lite slumpvis, så vill vi just nu inte binda oss. Även om jag kanske har vissa åsikter om var vi ska.

Tack på förhand!:)

Janérik
2009-05-10, 22:48
Det enda du kan behöva se upp med är pingsten och speciellt då på Folegandros. Vi anlände till Folegandros inför pingst förra året och då var det fullt på hela ön. Är man bara där några dagar innan så ska det säkert lösa sej då också.

Mvh Janérik

Siri A
2009-05-11, 15:57
I juni behöver du inte oroa dig. Det finns alltid rum då. Men på Folegandros kan det vara lite knepigt även om man inte är där vid pingst. Vi kom 26 juni och i Chora fanns det inte många rum kvar vid den tidpunkten - förvånandsvärt mycket folk, men det var bröllop när vi var där, så det kanske var orsaken.

Hellen
2009-05-11, 16:21
Dina vänner har rätt!
Jag har vid nio resor rest runt i Kykladerna, Främst i juli, men även i slutet av juni och de två första veckorna i augusti. Vi har stått utan boende en enda natt av drygt 100 nätter. Den gång det skedde var på Milos, vi kom fram tidig morgon, rumsraggarna såg vi inte röken av.
Vid flera av dessa resor har vi rest i (för) stort sällskap, som flest 34 st, så risken att bli utan boende är minimal.
Det beror också på vilka krav man har på boendet, pool, minibar, havsutsikt??? Listan kan göras lång...
// Helén

Edit: Vårt krav på boendet är att de skall finnas kyl och kokmöjligheter, dusch och toa, rent, ligger det sedan nära stranden så är det ett plus, men eftersom vi ofta vill testa nya stränder så är inte det det primära

liverpudlian
2009-05-11, 16:47
Tack så mycket för svaren. Krav på boende är väl det som är mest nödvändigt - Kyl, dusch och toalett. Vi ska ju i princip bara sova där. :)