handdator

Visa fullständig version : Vandring på Telendos


Monica P
2009-05-10, 15:57
I varmt och fint väder gick vi, ett tjugotal tappra, från Telendos hamn och norröver och småningom upp på berget till Agios Konstantinos. Ingen enkel vandring precis, och jag är mycket imponerad av min knubbiga grannfru som kämpade sig opp.För min del var det tredje gången, och fler turer ska det bli.

På återvägen satt vi ett tag på en servering och drack diverse läskande drycker, innan det var tid att ta båten över till Myrthies igen.

Första solbrännan för många, få se om vi ångrar oss i morgon.

TV-Mammas var förstås med och filmade oss flitigt, få se om man gör succé i rutan i morgon.

Nästa organiserad tur blir den 24.5 , till Pserimos är det planerat. Kanske det passar er som kommer ner hit den veckan?

kirtor
2009-05-10, 19:15
Åhhh,hvorfor er vi ikke der?!?!?!?!

Astri
2009-05-11, 08:18
I
Nästa organiserad tur blir den 24.5 , till Pserimos är det planerat. Kanske det passar er som kommer ner hit den veckan?

Der skulle jeg, og sikkert mange med meg gjerne ha vært, Monica!
Du gir meg slik "hjemlengsel"!snyft_drop
Astri

Aase
2009-05-11, 10:56
Det låter helt underbart. Vår första resa till Kalymnos på två år är nu inbokad och klar. Efter en felsegling förra året (till Sifnos och serifos) är nu flyget till Samos beställt. Det skall bli fantastiskt att komma tillbaka. Det blir vår nionde tripp till Kalymnos och telendos. Oj vad vi längtar.

Åse