handdator

Visa fullständig version : Vinprovning på Santo Wines


Iza
2009-05-10, 10:33
Hej hej!

Åker till Santorini den 16 maj och ska bo i Kamari. Vi hade tänkt att åka till vingården Santo Wines. Hur tar man sig enklast dit från Kamari?
Buss eller taxi?
Vad kostar taxi resan ungefär?

Har någon varit där som vill dela med sig av upplevelsen?

// Iza

Kalimera
2009-05-10, 16:24
Det går ingen buss dit så ni måste ta en taxi. Vet ej vad det kostar från Kamari, jag tror att det kostar kring 10 € från Perissa. Vad det än kostar så måste ni åka dit, det är en fantastisk upplevelse.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/santowines.jpg

Vinprovning på Santo Wines.

Arne
2009-05-10, 18:00
Kan bara instämma!! Santo Wines är en upplevelse i sig. Lägg därtill den suveränt fint arrangerade vinprovningen.

Bor ni på Honeymoon den 16-17 Maj, då kan vi dela en taxi från Honeymoon till Santo Wines endera aftonen den 16-e eller 17-e Maj. Vi far till Santorini morgonen den 16 Maj 08.40. Antager att ni far med samma flight från Arlanda. Avresa vidare till Naxos den 18 Maj.

Arne och Hustru Birgitta

giottoni
2009-05-10, 19:37
Nu var många år sedan jag besökte Santo Wines, men det är absolut en rekommendabel utflykt!
Tror inte det går någon direktbuss från Kamari, men bussen från Fira till Perissa brukar kunna stanna utanför Santo Wines.

Iza
2009-05-10, 20:38
Kan bara instämma!! Santo Wines är en upplevelse i sig. Lägg därtill den suveränt fint arrangerade vinprovningen.

Bor ni på Honeymoon den 16-17 Maj, då kan vi dela en taxi från Honeymoon till Santo Wines endera aftonen den 16-e eller 17-e Maj. Vi far till Santorini morgonen den 16 Maj 08.40. Antager att ni far med samma flight från Arlanda. Avresa vidare till Naxos den 18 Maj.

Arne och Hustru Birgitta

Hej Arne,

Vi är 3 st som åker från Landvetter den 16:e maj och vi ska bo på Roussos Beach i Kamari... Hade varit toppen att dela taxi men då blir vi ju 5 pers!

Den 16:e maj blir det Kamari och kolla på Eurovision.. så jag vet inte när det blir Santo Wines....

Vi kanske ses =)

Trevlig resa.... nu är det inte länge kvar =)

yeasou
2009-05-11, 06:48
Är i Kamari samma vecka som ni Iza. Men vi åker från Kastrup. Vi kanske ses, ser du mig så hojta till då!
Yeasou_B-anana

Iza
2009-05-11, 09:02
Ååååå.. vad trevligt!

Ska jag verkligen göra... ser du 3 mörkhåriga tjejer i 30 års ålders som ligger och njuter vid stranden så är det bara att heja!

Vore kul att få höra mer om Santorini när man är där också =)

Iza
2009-05-11, 11:39
Är det öppet varje dag?
Vilken tid rekommenderas för att få njuta av den härliga solnedgången?

Hälsningar
Iza

Arne
2009-05-11, 11:56
Saxat från Santowines egen hemsida;
Arne

SantoWines Oenotourism Canter is open from April to the end of November, from 10 in the morning till sunset

Iza
2009-05-11, 12:49
Tackar ... :)

Iza
2009-05-29, 08:45
Det var helt fantastiskt på Santo Wines. Vi var 3 tjejer som tog en taxi till vingården och det gick på ca 10 min att ta sig dit och kostade 15 EURO. Detta var under perioden 16-23 maj. Utsikten var så vacker...

6 glas vin av olika sort betalade vi ca 13 EUR för om jag inte minns helt galet. Nu var vi där på lågsäsong så det var inte så många andra där. Men det är ett rätt stort ställe och det finns vissa ställen som har tak. Vi var lite oroliga att det kunde komma en lite regnskur och då hade ju taket varit bra.. men vi slapp regn under hela semestern. Santo Wines rekommenderas starkt!

Kalimera
2009-05-29, 14:18
Det var helt fantastiskt på Santo Wines.Kul att ni blev så nöjda! klapp_klap