handdator

Visa fullständig version : Hyra bil i Naxos stad?

Dippeduttan
2009-05-06, 11:55
Nu börjar det poppa upp frågor i rasande tempo. Om jag vill hyra bil för EN DAG och bor i Naxos stad, vart vänder jag mig för att få en bra och billig bil? Vart vänder jag mig absolut inte?

NaxosLotta
2009-05-07, 11:58
Nu börjar det poppa upp frågor i rasande tempo. Om jag vill hyra bil för EN DAG och bor i Naxos stad, vart vänder jag mig för att få en bra och billig bil? Vart vänder jag mig absolut inte?

Hej
Det är ingen direkt skillnad på biluthyrarna, alla är bra. Ta någon som Sixt, Avis, Hertz eller EuropCar om du är orolig. Men dom lokala uthyrarna kanske är snäppet billigare. Frågar runt lite. Pristet beror på efterfrågan.
Lotta

Siri A
2009-05-07, 17:21
Vid hamnpiren direkt när man går av färjan finns en bra uthyrare. Vid torget ligger MotoNaxos också.

Hellen
2009-05-07, 18:33
Vid hamnpiren direkt när man går av färjan finns en bra uthyrare. Vid torget ligger MotoNaxos också.

Och så finns det flera stycken på en av gatorna som leder upp till torget, den vägen som Taxibilarna kommer in om man kommer från tex. Prokopioshållet.
// Helén

Siri A
2009-05-07, 20:58
Och så finns det flera stycken på en av gatorna som leder upp till torget, den vägen som Taxibilarna kommer in om man kommer från tex. Prokopioshållet.Självklart finns det många fler än de jag nämnde! Du behöver inte gå många meter. Hela hamnpromenaden kantas också av biluthyrare. :)

Nash
2009-05-22, 14:38
Vi har hyrt på 4-5 olika ställen och det har varit ungefär samma pris överallt. Som sagt det beror på tillgång och efterfrågan. Vi har betalat ca 40-50€ per dag inkl fria km under högsäsong för bilar storleksordningen Hyundai Atos/Getz eller Skoda Fabia, cabbar och jeepar är dyrare. Att hyra bara en dag borde inte vara något problem, kolla på eftermiddagen runt 17 när de flesta returnerar bilarna så kan du ta den direkt och får då några timmar att cruisa runt på kvällen också. / Hans

Dippeduttan
2009-05-22, 17:31
Tack för era svar!

Nu är det bara 8 dagar kvar _B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap_B-anana