Visa fullständig version : Fototävling 2009
Kalimera
2009-05-06, 08:23
Nu är det hög tid att bestämma vilka kategorier vi ska ha i årets stora fototävling. Några av de tidigare kategorierna har varit:
Bästa bild
Roligaste bild
Blått
Möten
Glädje
Vardag
Båtar
Typiskt Grekland
Vatten
Vilka kategorier tycker du att vi ska ha i år? Lämna förslag här eller via PM. När vi fått tillräckligt många förslag gör vi en omröstning här på forumet. Det gör inget om kategorin varit med tidigare.
Här ett par förslag
Tavernor
Vi turister
Roligaste bild
Riittabye_bye
Charleston
2009-05-06, 09:18
Tavernaklädsel? :D
Hej
Glädje
Vackra vyer
Typiskt Grekland
Eller varför inte bästa klädsel på taveran Ang_elx
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=72&pictureid=696
Lolis
Mina förslag:
Manipulerade bilder (Jättekul!)
Greek colours
Siluetter
Grekiska bord
Skyltar
Närbilder
Konstnärliga bilder
Balkonger
Dörrar
/Yanna
Behövs det en referensbild hur man verkligen ska vara klädd så får väl jag ställa upp som modell :D:p
Hasse :cool:
Eller varför inte bästa klädsel på taveran Ang_elx
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=72&pictureid=696
Lolis
SÄMSTA menar Du väl av bilden att döma;)
Lissi
En som borde vara med är Dörrar!
Kyrkor!
Havets läckerheter!
Ouzo, Raki och andra drycker!
Gränder och gator!
Grekiska kvällar!
Typiskt turist i Grekland!
Antikens Grekland!
Det moderna Grekland!
Raviner, berg och grottor!
Vilka fantastiska förslag !!!
Här kommer fler:
-Väder & Vind
-Grönt
-Frukter
-Djur & växter i vattnet
-Bryggor & Pirar
-Dramatisk natur
-Grekiska drycker
-Typiskt svenskt (men i Grekland)
//Homeros
Så många fina förslag:)
Såg att det var förslag på kyrkor. Kanske kunde den utvecklas till att innehålla lite flera religiösa motiv:rolleyes:
Helt enkelt det religösa Grekland:)
Riittabye_bye
Så många fina förslag:)
Såg att det var förslag på kyrkor. Kanske kunde den utvecklas till att innehålla lite flera religiösa motiv:rolleyes:
Helt enkelt det religösa Grekland:)
Riittabye_bye
Det har du rätt i!
Jag tror en kategori blir bättre när begreppen är lite vidare.
Då blir det intressantare och det är kul att se hur folk använder sin fantasi när dom väljer bilder åt en kategori.klapp_klap
Synd att jag inte kan använda min avatarbild ifall det skulle bli en sån kategori;):D
Riittabye_bye
Synd att jag inte kan använda min avatarbild ifall det skulle bli en sån kategori;):D
Riittabye_bye
Det kan Du men Du blir diskad!:D;);)
Det vill man ju inte:rolleyes::D Varje år brukar det ju vara många bilder på tex präster, kapell,kyrkogårdar osv. så jag tror starkt att en religiös kategori skulle bli spännande:)
Riittabye_bye
Det tror jag också! Så mycket i Grekland anknyter ju till kyrka/präster/religion.
Mycket bra förslag.
Lissi
:D:D:D:D:D
Yeeessss, vi missade att ha med bilder i inläggen vid den uppiggande diskussionen i höstas !!! :rolleyes::D
Admirala
2009-05-06, 18:14
r
-Dramatisk natur
//Homeros
Den likte jeg, med vekt på dramatisk!
Skulle jeg komme med et ønske, er det at minst én kategori blir slik at vi ikke får se bilder av blå-hvite hus, katter, esler eller gamlinger!
Håller med Admiralaklapp_klap
Riittabye_bye
Paphianna
2009-05-06, 18:42
Instämmer i -Tavernaklädsel-spännande kategori!!:D
-Dörrar!!! JA!
-Semester
-Typiskt Grekiskt
-Bilder som doftar...
/ Paphianna
klapp_klap:D:D
Skrattar gott åt förslaget, men är tveksam till om jag tycker det är ett bra förslag.
Variationen hade blivit stor! Risken är att man ofrivilligt kommer med på någon annans bildAng_elx:D
// Helén
Riittabye_bye
Ta en ny i en lite annan vinkel kanske?!
// Helén
Får väl satsa på det:D;)
Riittabye_bye
Kalimera
2009-05-08, 12:16
Jag tar gärna emot fler förslag.
Natur/växter
Tavernor
Turist
Kulturkrock
Hälsningar
Stinab
Kom på en till:o:)
Den kan heta "mitt Grekland"
Det kan bli många väldigt olika sortens bilder:rolleyes:
En del älskar stranden mest, andra maten, musiken, dansen osv...:)
Sedan tycker jag att man kan skippa "bästa bild" för en gångs skull:rolleyes:
Riittabye_bye
Det var då ett himla tjat om klädsel... Ang_elx ;) :D Så jag drar fram mitt tidigare förslag "Grekiska lösningar". Ni vet när lampkontakten hänger lös i sladden från gardinstången, man har nitat fast bordsduken osv. Vissa saker är svåra att fånga på bild, men de som går kan nog bli rätt roliga...
litentuva
2009-05-08, 17:42
Mina förslag:
Närbilder
Konstnärliga bilder
Dörrar
/Yanna
De här är jag med på! Är tveksam till "bästa bild" , vinnaren i varje kategori är ju den bäsa bilden i de sammanhanget. Blir ett dilemma om ens bäst bild dessutom passar på en av kategorierna, hur kan man då välja när bilden bara får vara med i en kategori:confused:
Instämmer helt med att kategorin "Bästa bild "känns konstig..Har man andra kategorier är ju redan de bästa bilderna korade eller??Ang_elx
Lissi
Nu kanske många tycker att detta är fånigt... men... mitt förslag är stränder eller strandliv. Många, eller kanske rentav de flesta åker till Grekland för att bl a bada och att bara njuta... jag gör;)
En annan idé är turister... Det är faktiskt kul att titta på alla dessa resenärer som går av och på alla båtar som lägger till vid hamnarna. Tänk att fånga det på bild som gäller för de flesta här på Kalimera som ö-luffar...Ang_elx
Läskande
I skuggan
Skyltar
/Bea
Marianne
2009-05-08, 21:28
Mitt Grekland tycker jag var ett bra förslag.
Grekiska Lösningar kan också vara kul.
Det er kommet inn veldig mange gode forslag på kategorier :)
Jeg slutter meg til de som synes "Beste bilde" er kunstig som egen kategori, jeg ser gjerne at den fjernes fra konkurransen.
- evt kunne den erstattes av "Åpen klasse" ?
Monica P
2009-05-09, 07:46
Det där med "turister" skulle kunna bli "roligaste bild" från min fastboendesynpunkt sett....
Det religiösa Grekland
Arbete och vardag
På tavernan
Ann-Kristin bye_bye
Et forslag jeg kunne tenke meg er :
" Harmoni - et syn/bilde som gjør godt for sjelen" :)
- båten "Guilty" (ligger på Kafe Kalimera) ga meg ideen, den står for det motsatte :eek:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.