handdator

Visa fullständig version : Öluffa första gången!

emme88
2009-05-05, 22:46
Hej!

I sommar ska jag och min tjejkompis öluffa i Kykladerna i juni. Ska bli så himla kul! Vi är båda 21 och är ute efter mycket sola, bada, äta, upptäcka, se och en del festa.
Vi flyger till Aten den 8 juni och ska sen därifrån vidare till Naxos hade vi tänkt oss. Vi kommer att flyga hem från Santorini, och Amorgos vill vi definitvt till. Ev vill vi hinna med en fjärde ö (vi ska vara iväg tre veckor) och då skulle det vara kul med en ö som är lite mer party än de vi redan valt. Vilken ö ska vi åka till då? Har fått för mig att Ios och Mykonos har lite mera uteliv?
Är det några andra tips ni har till oss "förstagångare" så vill vi mer än gärna ha dem!

Mvh Emmelie

Eva L
2009-05-06, 07:31
Ios är en jättefin ö men ganska lugn i juni. Jag var där för två år sedan i början av juni och det var många medelålders men även yngre från många olika länder. Bra prisnivå och en mycket fin chora.

Eva

Kalimera
2009-05-08, 12:33
Jag tycker också att ni ska välja Ios, visserligen kommer ni tidigt på året, men där finns ändå en del party. På köpet får ni se en av Kykladernas finaste byar - Chora - och bada och sola på några av ögruppens bästa stränder. Åker ni till Ios kan jag nästan garantera att ni åker tillbaka dit nästa år. ;)

Malina
2009-05-08, 12:35
Ios!

Yak
2009-05-09, 09:24
Ios!

+1. Party On! _B-anana

Ps. jag kommer vara på Amorgos vid samma tid. Vill ni ha några tips om ön eller hjälp om nåt så fråga gärna.

Jonas©
2009-05-15, 09:39
Ios definitivt! Åk dit till midsommar och festa, ni lär inte bli besvikna! Midsommar och en månad framåt är nämligen den allra bästa perioden på Ios, helt underbart. Se till att ni har åtminstone 5-6 dagar där, det går åt :)