handdator

Visa fullständig version : Kan noen anbefale hotell i Platanias


lille
2005-09-05, 16:52
Hei. Vi er et gjeng som skal til Platanias i juni 2006. Er det noen som kjenner til hotell Rania (Apollo) eller hotell Marika (Star Tour). Skulle gjerne hørt litt om dem. Vi er 4 voksne og 4 barn (8 -13 år) som skal reise. Prøver å bo billig slik at vi heller kan bruke pengene på mat og opplevelser. Men vi må ha basseng da.

myssa
2005-09-05, 21:58
hej
jag skulle rekomendera hotel kydonia (star tour) trevlig familj och charmigt litet hotell.
jag bor alltid där numer då jag åker till mitt älskade kreta.
ligger mitt i platanias nära till allt.
tyvärr ingen pool men bara ett stenkast därifrån ligger gregorys pool fin och välskött. bra mat och trevligt folk.
i stolshyran ingår valfri dryck öl,läsk eller färskpressad juice.
och dessutom några meter från stranden.
de hotellen du frågade om har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
önskar en trevlig resa och hoppas ni finner det ni söker.
kram från myssa.....

Gita
2005-09-06, 10:46
Hei. Vi er et gjeng som skal til Platanias i juni 2006. Er det noen som kjenner til hotell Rania (Apollo) eller hotell Marika (Star Tour).


Jag har bott i Platanias, meninte på dessa hotell, dock tycker jag att Rania verkar helt OK, och bättre än Marika, eftersom Rania liggar direkt på stranden. Då slipper ni trafiken vid huvudvägen.

/Gita

Framking
2005-12-12, 00:04
Hej!

Vi var på Kreta maj 2004 och bodde då på Rania. Vid den tidpunkten var det Ving som hade hotell Rania, men numera är det som sagt Apollo. Vi var endast 2 familjer som bodde på hotellet den veckan. Vi var väldigt nöjda !!! klapp_klap Mycket trevlig familj som även drev en restaurang i Platanias. Vi hade planer på att återvända nu i våras, men Apollo flyger inte från vår hemstad till Chania, så vi provade Rethymnon istället...

Ni kommer säkert att få en underbar vistelse i Platanias! :)

PS. Grannen hade en åsna och 8 hundar, men det var inget som störde oss, det var enbart charmigt....

/ Framking