handdator

Visa fullständig version : För sent att åka 29 augusti?


FrazzeTiger2
2009-05-05, 11:10
Hej!

Har mina funderingar på att vilja åka till Kefalonia denna gång. Tänker åka 29 augusti hur som vart det nu än blir i underbara Grekland. Är det försent att åka till Kefalonia då? Brukar det ha börjat blåsa redan då och har de mindre byarna stängt sina tavernor etc.??

/Annette

MIM
2009-05-05, 22:31
Hej, har flera gånger seglat runt Kefalonia i mitten av september, vädret är underbart, lugnt och varmt, tavernorna är öppna som vanligt men lite mindre turister. Kommer även i år att segla i joniska övärlden i september. Hoppas Du får en sköön resa ! / MIM

Panakakis
2009-05-05, 23:00
Hej Annette! Tvärt om att det nästan är för tidigt att åka i augusti för det kan vara rätt varmt då därför har vi fått till vana att åka i september för det är mycket behagligare då. Det blåser inte mer i sep-aug än vad det blåser på övriga sommar månader. Därimot så kan det bli lite svalare på kvällarna i slutet av september. Så välkommen till Kefalonia.
Hälsningar PANAKAKIS

FrazzeTiger2
2009-05-06, 11:36
Tack så jätte mycket för snabba svar!
Låter alldeles underbart! Känns som det blir Kefalonia då! :-). Det blir första gången för killen i Grekland och jag vill hellre börja med att visa underbara Grekland med en lite mindre ö än Kreta som vi annars tänkt oss, låter det som en bra idé?

// Annette

anna73
2009-05-06, 12:56
Låter som en väldigt bra idé _B-anana
Var där 12-26 september 2007 och hade det fantastiskt varmt och skönt. Vattnet var härligt uppvärmt. Jag föredrar absolut september. Kefalonia är en underbar ö så vi var där i Juni förra året. Just den veckan då det var varmare i stockholm än typ hela Europa....
I år åker vi 2 veckor till Lefkas för första gången, just i september! klapp_klap

Ha det bra, vart på Kefalonia ska ni?

Anna

FrazzeTiger2
2009-05-13, 11:43
Det lutar åt att det blir i Lassi som vi kommer att bo. Tänkte åka med Airtours och bo på det risade hotellet Sissy. Men det blir nog bra! Bokar ikväll! :-D

Lissi
2009-05-13, 16:19
Är det försent att åka till Kefalonia då?
/Annette

Det är ALDRIG försent att åka till Kefalonia!:D;) En underbar ö med fantastiska naturfenomen och underbar natur... Missa inte den östra sidan bara.

Lissi

FrazzeTiger2
2009-05-14, 10:52
:-). Ok, ska försöka se alla sidor av ön!
NU är det bokat och klart! Det blev på lägenhetshotellet Michalis med Airtours lördagen den 29 augusti! :-D! Längtar så mycket redan nu! Jag kan aldrig sluta längta efter underbara Grekland, det bara är så!!

Ha det gott!

// Annette