handdator

Visa fullständig version : Båt till Sifnos i början av juni


evawic
2009-05-04, 09:29
Hej!
Enligt de tidtabeller jag kan hitta verkar det som om det inte går någon båt på lördag kväll 6 juni och ingen alls på söndag 7 juni. Kan det verkligen vara så eller kommer det dyka upp flera avgångar? När uppdaterar de sina tidtabeller? Vilken tidtabell är mest pålitlig? Har nu tittat på openseas.gr och sett att det går båtar på måndag 9 juni vilket inte fanns med på gtp.gr. Vad ska man tro på? Någon hjälpsam person som vet något? Landar med flyget lördag 6 juni kl 10:40 och hade hoppats slippa bo i Aten i alla fall mer än 1 natt eftersom vi måste flyga tillbaka hem redan 17 juni. Tacksam för hjälp.

Kalimera
2009-05-04, 14:06
Det verkar inte gå någon båt till Sifnos som passar dig. På måndagen går det två båtar enligt GTP. För att slippa stanna i Aten kan du åka till någon annan ö för att sedan ta dig till Sifnos. Eller bo två nätter i någon av de Saroniska öarna (förslagsvis Hydra eller Poros) och sedan åka tillbaka till Pireus och åka på måndagen.

Jag letar själv båtar till Sifnos åt en vän, fast veckan efter, och det är ganska tunnsått även då.

evawic
2009-05-04, 14:40
Tack för snabbt svar! Vilken av Hydra eller Poros rekommenderar du - gillar Serifos och Sifnos för lugnet - kan man hitta båtar dit på GTP/openseas tidtabeller? Tror du att man skulle hinna ta sig till någon av öarna på lördag och sen hinna in till Pireus för att ta måndagsbåten till Sifnos? Jag kunde inte se de två måndagsbåtarna på GTP utan bara fredagar och lördagar. Konstigt??
Vänliga hälsar Eva (evawic)

Kalimera
2009-05-08, 13:30
Här (http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=8&SchMonth=6&SchYear=2009&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=1&Origin=EGR1AP70PIRTZE,166,8&Destination=EGRSKY44SIF,11927,7) kan du se att det går tre båtar till den 8 juni.

Jag skulle rekommendera dig att åka till Hydra, om du hittar någon båt som passar förstår. Kolla på GTP. Du gillar ju lugn och ro och då passar Hydra mycket bra, där finns nästan inga motorfordon, bara två eller tre sopbilar. Det är helt fantastiskt att vara i en helt tyst miljö för en gång skull. Byn hör till de vackraste i hela övärlden, det enda som saknas är bra stränder, men bada kan du göra på Sifnos i stället. :)

CarinaN
2009-05-08, 17:31
Det finns en båt söndagen den 7 juni kl 7.35 från Piraeus till Sifnos. Gå in på Hellenic seaways hemsida så finns den där. Man ser den på GTP nu också. Det verkar som om det äntligen börja hända lite med båttidtabellerna...

Carina

evawic
2009-05-11, 22:38
Tack Carina! Ser nu att den finns på GTP. Eva

evawic
2009-05-11, 22:42
Hej! Tack för det tipset. Låter precis som en plats för mig. Nu har vi inte så mycket tid den här gången och har sett att det går en båt på söndagen till Sifnos så det blir nog så att vi åker dit efter en natt i Aten. Ska absolut kolla in båttrafiken till och från Hydra. Kunde kanske ta en sväng dit på återvägen??
Eva