handdator

Visa fullständig version : Gå till Sarakiniko


Rojo72
2009-04-28, 16:44
Hej på er alla Milosexperter!

Har snart fluktat på alla öar i Kykladerna tror jag för årets luff (som det ser ut med båttider hamnar jag väl i de saroniska öarna istället efter allt detta jobb ;) ) och grunnar nu lite på Milos. Ser hur bra ut som helst men som vanligt är det det där med transporter. Kartorna i E-guiderna här är bra men något jag verkligen saknar är skalor på dem, alternativt avståndsuppgifter i texten.

Jag är ingen van vandrare, däremot går jag fort, åtminstone här hemma och har ingenting emot att knata lite. Ser för ovana ögon ut som det skulle kunna vara gångavstånd från Adamas till Sarakiniko t.ex eller är det något ögat missar? Grymt höga berg där eller nåt? _B-anana

Siri A
2009-04-28, 18:17
Avstånden är korta, men jag är osäker om det finns några vandringsleder att följa. Landskapet är ganska menlöst, så om du tvingas gå på vägen skulle jag nog ta bussen eller hyra bil/moped istället. Då hinner man se så mycket mer på en dag! :)

Rojo72
2009-04-28, 18:20
Hej Siri!

Tack för svaret! Det jag var ute efter var egentligen avstånden som sådana. Bryr mig inte så mkt om ifall det itne alltid är sceniskt men man sparar en del pengar på att gå jämfört med att hyra bil. Buss är ju ett kanonalternativ om de går just när man tänkt. Buss en väg och knata tillbaka kan ju vara ett alternativ förstås...

Siri A
2009-04-28, 18:40
Enligt min karta är fågelvägen till cirka 3 km, vägsträckan 5-6 km. Upp till Plaka är det ganska segt, men därifrån till Sarakiniko känns det nära. Dock är det ingen vandring jag skulle ge mig på i värmen. Det tog ca. 20-25 minuter med bil... :rolleyes: