Visa fullständig version : Kvälls färja till Sifnos
Hejsan!
Den 18 juni åker vi till Grekland för för en ö-luff i 3 veckor.
Första ön vi siktat in oss på Sifnos. Vi landar i Athen 16:35.
Enligt tidtabellen går det en färja vid 17:30, men den hinner vi inte med.
Har försökt hitta någon färja som går från Piraeus senare på kvällen
till Sifnos men det verkar vara kört. Den enda kvälls-färja vi kan hitta
är en till Santorini som går 19:00. Färjan till Sifnos går dagen
efter den 19 klockan 08:00. Vi vill helst slippa stanna en natt
i Athen. Någon som vet om det går fler kvälls färjor som kan ta oss
till Sifnos.
Kalimera
2009-04-28, 12:51
Någon som vet om det går fler kvälls färjor som kan ta oss till Sifnos.Som det ser ut nu går det inga kvällsbåtar till Sifnos den tid ni ska åka. Möjligen kan det dyka upp en båt, men jag tror faktiskt inte det. Vänta ett tag till och håll tummarna, inte kul att betala dyra pengar för ett rum i Aten för så kort tid.
Som det ser ut nu går det inga kvällsbåtar till Sifnos den tid ni ska åka. Möjligen kan det dyka upp en båt, men jag tror faktiskt inte det. Vänta ett tag till och håll tummarna, inte kul att betala dyra pengar för ett rum i Aten för så kort tid.
Jag stjäl tråden... åker själv ner 3 juni och tänkte mig mot västra kykladerna. Landar i Aten 10.40 och som det ser ut finns det en enda sketen anslutning den dagen fortfarande... och den är klockan 12.00.
Fråga 1: Finns det någon anledning att tro och hoppas det fortfarande finns chans att fler turer kommer ut?
Fråga 2: Om det inte gör det... tror ni det finns någon chans att hinna med den båten eller ska jag planera om och dra till Paros med kvällsfärja istället?
/Roger
Vi i Femman;):D
På fråga nummer 1 svarar jag att de turer som kommer att bekräftas som säkra nu har följande texttillägg inlagt i tidtabellen: "This schedule is not officially approved yet"- så fler turer skulle inte jag våga hoppas på.
På fråga nummer 2 chansar jag och svarar att du troligtvis inte hinner, men reser du med bara handbagage och planet landar lite före utsatt tid så bör du hinna med, fast då gäller det att haffa en Taxi snabbt som bara den. Det finns en chans, det är inte sällan båtarna avgår senare än vad turlistan säger, inga stora skillnader men 15 -30 minuter är inte ovanligt.
Jag hade planerat om.
// Helén
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.