Visa fullständig version : Update från Naxos!
Hej!
På allmän begäran kommer här en liten update!
Anlände sent i onsdags kväll med Blue Star från Aten. Lyckades efter en del letande hitta bra boende på Maroulis Studios. 250 euro/mån, tredje våningen med balkong! Helt ok pris. Halva stan var involverade i mitt lägenhetsletande och tack vare alla underbara människor nu så har jag hittat mitt hem för i sommar.
Nästa steg var att hitta jobb... Jag har krokar överallt, och det verkar som att det löser sig. Imorgon måndag ska jag hjälpa till på On The Rocks med att röja upp i baren, och eventuellt jobba lite på torsdag när det är öppningsfest.
Väntar besked från Prime också, och ett flertal andra ställen som jag varit och kikat på. Mycket att välja mellan!
Annars så har jag goda chanser på en restaurang, jag väntar på besked därifrån. Men pröjset var bra och man jobbar "bara" sex dagar i veckan mot normala sju, som det är på de flesta andra ställen.
Igår stötte jag på Janne på Scirocco, kul att ses i verkligheten! :) Vi pratade om allt möjligt men tyvärr reste han inkognito och hade ingen kalimeratröja till övers... Jag glömde mina t-shirts hemma, har bara linnena med mig och det är alldeles för kallt för att ha linne nu. I skrivande stund sitter jag på nyöppnade italienska restaurangen Sottovento (före detta Pepe Verdi eller något liknande). Rekommenderar er att gå dit! Underbar mat och trevliga människor!
Och tack NaxosLotta för goda tips och råd! bye_bye Jag kommer definitivt besöka er för ett skrovmål thaimat!
Nu har jag snart ingen kräm kvar i batteriet på min laptop, så jag kan inte berätta allt. Men fler updates kommer!
Kalimerare som är här på Naxos och ska jobba, säg till om ni behöver hjälp med boende! Det finns fortfarande lediga rum där jag bor, och jag har lite koll nu på var det finns långtidsboende. Inte helt lätt att hitta om man inte vet var man ska leta eller vem man ska fråga.
Hoppas vi ses i sommar!
Veronica - från ett soligt men kallt Naxos
Kul att höra att starten blev lyckad, och du, springer du på Janne igen, så hälsa honom att det faktiskt finns de här hemma som väntar på att få lägga in sin nedräknare;):D
// Helén
springer du på Janne igen, så hälsa honom att det faktiskt finns de här hemma som väntar på att få lägga in sin nedräknare;):D
// Helén
Han har åkt hem ;)
Skönt och höra att du har hittat bra boende och har jobb på gång också:) Lycka till med vistelsen:)
Riittabye_bye
UlfWiman
2009-04-26, 20:19
Jag säger bara "Lyckliga du"
Uffe
Kul att höra om ditt äventyr på Naxos. Vi ser fram mot löpande rapporter.bye_bye/Netwolf
Ska bli spännande att läsa dina rapporter. Skönt att du hittat en bra bostad och med jobb lär det ju gå bra.
Eva
Kalimera
2009-04-27, 15:45
så hälsa honom att det faktiskt finns de här hemma som väntar på att få lägga in sin nedräknareOm du reggar en nedräknare innan onsdag fm så kan du börja räkna ner från onsdag em. :)
Kalimera
2009-04-27, 15:54
Igår stötte jag på Janne på Scirocco, kul att ses i verkligheten!Ja, det var verkligen trevligt. Om inte du varit på väg att söka jobb, och jag på väg hem, hade vi säkert suttit där och pratat ännu. :)
Lycka till än en gång! bye_bye
Är inte alls avundsjuk. :o
Tack för glada och trevliga tillrop! bye_bye
Efter 4 timmar med att torka flaskor och röja lite i baren på On The Rocks, sitter jag återigen på Sottovento och surfar. Ikväll ska jag bartenda på Primes öppningsfest. Ska bli spännande... Kan absolut NOLL om bartending, men Yiannis ska lära upp mig så smått. Har ännu inte bestämt mig om jag kommer jobba på Prime eller OTR i fortsättningen, det beror ju lite på timmarna och lönen.
Hamnar jag på Prime, så är det endast bartending. På OTR är det både servering och bartending... kan ju vara bra att ha båda meriterna i bagaget.
Sen så har vi ju kareoken på OTR, vilket kan vara väldigt underhållande :D
Idag har varit blåsigt och kallt också, och jacka + jeans är att föredra.
Om inte du varit på väg att söka jobb, och jag på väg hem, hade vi säkert suttit där och pratat ännu. :)
Det hade vi alldeles säkert! Jag hänger på Scirocco varenda kväll och dricker Papas wine. Gott, men farligt..!
Sägas bör, att den som kommer hit nu och söker jobb inte har några problem att hitta något! Jag har alldeles för många alternativ redan. Bara man är öppen och har lätt för att prata med okända människor så kommer jobben serverade som på beställning.
Är inte alls avundsjuk. :o
Du är inte det, va? ;)
Nu blir det en sväng förbi Scirocco i vanlig ordning, sen Prime! Lite nervös är jag allt... kanske jag får styrka mig med något i baren? ;)
nickelena
2009-04-29, 19:32
Kan vi inte få en väder rapport?? Sitter här hemma i Värmland och bara längtar till 16 maj då vi anländer t Naxos...
Hälsar ArneNickeLena
Nej, inte ett dugg avundsjuk är man, suck.
Jätteroligt att läsa om dina första dagar på Naxos, ser fram emot mer.
Lycka till!
Kalypso
Kan vi inte få en väder rapport??
Självklart! Det har varit riktigt ruggigt och blåsigt de första dagarna. Dock har det varit ok när man sitter i lä. Solen skiner men värmen har låtit vänta på sig. Klädsel har varit jeans och långärmat, på kvällen ytterligare ett lager på överkroppen.
Men: igår kom sommaren åter! I påskas var det högsommarvärme (enligt infödingarna) och nu är den tillbaka. Idag är det supervarmt och som gjort för att ligga på stranden.
Vista säger 21 grader, men det är varmare än så. Skulle tippa på en 26-28 kanske, och vindstilla.
Välkomna! klapp_klap
Jätteroligt att läsa om dina första dagar på Naxos, ser fram emot mer.
Ok, här kommer en update till! I tisdags var det öppningsfest på Prime, jag stod bakom baren, för omväxlings skull... Blanda drinkar är väl inte min starkaste sida, men Yianni är tålmodig och väldigt bra på att lära ut. Som tur är beställer de flesta flasköl eller enkla drinkar som exempelvis vodka/tonic. Fortsätt med det, är ni snälla! ;)
Idag ska jag jobba på On The Rocks istället, och där kommer jag vara i fortsättningen också. Öppningsfest ikväll, så jag har ledigt hela dagen och börjar klockan 22. Nätterna blir långa, de senaste två när jag varit på Prime har jag slutat klockan 04:00. Man får vänja sig, som Kjell Höglund sa.
Fördelen med kvälls/nattjobb är att jag kan ligga och pressa på stranden hela dagen innan jag börjar jobba.
På tal om det - nu ska jag gå och köpa mig en halmmatta och strosa 50 m och lägga mig på stranden :D
Tack!
Ser fram emot mer, och blir sugen på att hälsa på :p.
bye_byeAbi
Jättekul att att läsa om ditt äventyr:D
// Helén som har 24,7°C i skuggan i skrivande stund, snart badbart även här hemmaAng_elxflabb_flab
snart badbart även här hemmaAng_elxflabb_flab
Imorgon blir det premiärdopp! Ska på rundtur med nyfunnen vän, och ska passa på att bada :)
Marie & Thore Marmin
2009-04-30, 18:51
Ha det så gott på vårat kära Naxos, vi kommer i september och då slinker vi säkert in. njut av alla härliga människor som finns och som kommer till Naxos. bästa hälsningarbye_byebye_bye
HAR DU RINGT HEM OCH KOLLAT HUR DET ÄR MED KATTERNA???? __D :mad:
Här i Svedala utanför Malmö var det nästan 25 grader idag.... Vem behöver Grekland med Ouzo, Retsina, Amstel, Saganaki, Kotoupola al Forno, Choriatiki......
Avundsjuk? Vem? JAG!???? __D
Tänk på att det är en VÄLDIGT stor skillnad mellan att stå framför och bakom baren.... Jag har varit på båda sidor... ;)
Tänk på att du är mycket mer utsatt när du står bakom baren och har ett helt annat ansvar och agera därefter. Och då menar jag inte allmänt utan hur du ska agera som person.
Lycka till med jobbet. Och var försiktig.
Ha det så gott på vårat kära Naxos, vi kommer i september och då slinker vi säkert in.
Tack snälla du! Ni är välkomna in på en drink, vi öppnar klockan 18 under högsäsongen!
HAR DU RINGT HEM OCH KOLLAT HUR DET ÄR MED KATTERNA???? __D :mad:
HAHAHA! Jadå, de mår bra! Förlåt att jag inte skrivit om dem :o Har bett tanten att bygga inhägnad på sin balkong för lilla Raggis är ledsen och vill komma ut. Hon ska försöka ordna till detta så snart som möjligt.
Här i Svedala utanför Malmö var det nästan 25 grader idag.... Vem behöver Grekland med Ouzo, Retsina, Amstel, Saganaki, Kotoupola al Forno, Choriatiki......
Nä, eller hur... vem behöver det? :rolleyes:
Tänk på att det är en VÄLDIGT stor skillnad mellan att stå framför och bakom baren.... Jag har varit på båda sidor... ;)
Tänk på att du är mycket mer utsatt när du står bakom baren och har ett helt annat ansvar och agera därefter. Och då menar jag inte allmänt utan hur du ska agera som person.
Lycka till med jobbet. Och var försiktig.[/QUOTE]
Jag har förstått detta nu, man är VÄLDIGT utsatt. Särskilt nu när det knappt finns några turister och det är ett ENORMT överskott på killar. Vanligtvis skulle jag inte klaga, men nu är jag på "fel" sida baren och blir utfrågad om både det ena och det andra. Men jag markerar när enough is enough. Tyvärr kan man ju inte "smita undan" in i köket eller liknande här på Rocks, så man får försöka ignorera men på ett bra sätt. Vilket inte är helt lätt...
MariellM
2009-05-02, 17:10
Hej Veronica!
Vi ska till eastwest och äta nu (gubben fyller 41 idag) och sen kanske vi kikar förbi hos dig om vi hittar dit! flabb_flab
Vi bor i Prokopios hos Vaggelis, men har hyrt cyklar idag, så det blir till att cykla hem på nattkröken förbi alla mozzzkitozzz (jösses vilka moln det är på vägen mellan flygplatsen och havet!). Köper nog en scarf ikväll så vi slipper dem i munnen (enligt Vaggelis så är de inte blodsugande). :rolleyes:
Hoppas vi ses!
Mariell & Stefan
Naxos är ju helt ljuvligt nu!! _B-anana
nickelena
2009-05-03, 11:23
Blev det nåt premiärdopp?? Hur var badtempen? Arne 5 år väntar SÅ på att få dyka och simma i havet... och mamman och pappan längtar efter solen och en kall Mythos. Vi ses säkert nån dag!
Paphianna
2009-05-07, 11:23
Vad kul att få följa dina äventyr på Naxos och lycka till med jobbet!
Suget efter Naxos bara ökar och ökar när jag läser om dina eskapader, härligt!
Var ligger OTR???
Vi måste ju komma och besöka baren (anländer Naxos 28/6)
Jag lovar att beställa GT eller öl eller nåt annat enkelt, ;) fast då är du säkert så fullfjädrad så du blandar 20-ingrediensers paraplydrinkar och Long Island Ice teas i sömnenflabb_flab
K-Linnet och jag kommer och barhänger.........
Vi ses!
Paphianna
Blev det nåt premiärdopp?? Hur var badtempen?
Japp! I fredags, på Prokopios! Vågorna var rätt höga så det blev lite strömt, men det var inte så kallt som jag hade trott. Temperaturen vågar jag inte gissa mig på...:confused:
Var ligger OTR???
Vi måste ju komma och besöka baren (anländer Naxos 28/6)
Vet du var Waffle House ligger? Jam Bar? Där är det! Hur enkelt som helst att hitta! Välkommen in! På onsdagar är det skönsång med karaoke... Faktum är, att det var riktigt bra nu senast! Ägaren, Thomas, har grymt bra röst. Mig vill du inte höra sjunga. Finns inte tillräckligt med alkohol i baren för att få mig att sjunga...;)
Nu ska jag till stranden!_B-anana
Finns inte tillräckligt med alkohol i baren för att få mig att sjunga...;)
Tydligen så gjorde det det igår... Ang_elx Japp, jag "sjöng". Hellre än bra. Men det var roligt och, frankly, orka bry sig!
Temperaturen liknar nu högsommar. Varmt som attan och man behöver inte kura ihop sig i kofta på kvällen längre. Vattnet är dock fortfarande kallt, men uppfriskande efter man legat och pressat i solen en stund.
Nu märks det att det börjar lacka mot högsäsong; svenskarna invaderar ön!
Vi ska till eastwest och äta nu (gubben fyller 41 idag) och sen kanske vi kikar förbi hos dig om vi hittar dit!
Ni hittade hit! Och du sjöng bra klapp_klap
HAR DU RINGT HEM OCH KOLLAT HUR DET ÄR MED KATTERNA????
Kattvakten ringde häromdagen och sa att Raggis var sjuk; han gick runt och jamade och hade även kissat i sängen. Jag sa till henne att jag trodde han bara ville komma ut och han protesterade. Bebisarna är ju vana att vara på balkongen dygnet runt sommartid, och tanten har ingen inhägnad. Men hon tog med sig Raggis till veterinären ändå, och det visade sig att det inte var något fel på honom... Mamma vet bäst! jag är glad att han inte var sjuk, men det onödiga kalaset kostade mig 1400 spänn :( Tanten ska be vänner att fixa balkongen så bebborna kan sitta ute och spana på fåglarna. Snällt av henne.
Nu är jag helt död och ska gå hem och sova. Planen var att dega på stranden men jag pallar inte... Måste samla energi för fredag och lördag då det blir en del folk i baren!
På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar. Ser verkligen fram emot detta!_B-anana
Kattvakten ringde häromdagen och sa att Raggis var sjuk; han gick runt och jamade och hade även kissat i sängen. Jag sa till henne att jag trodde han bara ville komma ut och han protesterade. Bebisarna är ju vana att vara på balkongen dygnet runt sommartid, och tanten har ingen inhägnad. Men hon tog med sig Raggis till veterinären ändå, och det visade sig att det inte var något fel på honom... Mamma vet bäst! jag är glad att han inte var sjuk, men det onödiga kalaset kostade mig 1400 spänn :( Tanten ska be vänner att fixa balkongen så bebborna kan sitta ute och spana på fåglarna.
Det är kul att vara kattbetjänt! Men ingen kan påstå att det är billigt. När jag flyttade hit för 4 år sedan klöste den ene ner tapeterna i vardagsrummet, köket och sovrummet. Så jag tycker 1.400 låter billigt... __D Och varför han lät bli hallen förstår jag fortfarande inte? :D
Katter kan ju protestera mot allt möjligt. När de är vana med balkong kan det vara en anledning. En annan vanlig anledning är om inte lådan sköts perfekt. Då kan de pinka, märkligt nog ofta i sängen, som protest.
Litet utvik. Det mest utstuderade jag hört om katters bestraffning var när en god vän hade bråkat med en av sina katter. Som straff sket katten i hans nya svindyra Italienska loafers.... :D Hur den lyckades välja just dem bland alla skorna i hallen övergår både hans och mitt förstånd...
Att ha en katt är som att ha en liten hund med Touretts och ADHD samtidigt och på en ständig överdos av Extacy. Att ha två är som att ha en Circus hemma dygnet runt. Eller som man också kan säga: Vem behöver TV...? :D Utvik slut... Ang_elx
Hoppas reservmatte kan näta in balkongen så att "bebbarna" kan komma ut igen. Jag har faktiskt just nu en dialog med Gunnebo om just kattnät. Mina två gossar "bor" på den inglasade balkongen när det är varmt. Men jag ska näta in den andra angränsande också så de får mer frisk luft. Jag har uppåt 12 m2 balkong totalt... ;)
På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar. Ser verkligen fram emot detta!
JAHA? __D Det var mycket mer information än jag behövde. Det är absolut ingen här på K som avundas dig ett halvår på Naxos med lite utflykter hit och dit... :mad: Allra minst jag... snyft_drop
Hälsa Torget i Katapola. För det är väl dit du ska? Har du vägarna förbi Pizzeria Erato, bort till höger i hamnen mot Elenis? I så fall hälsa Andreas från mig att jag ska skicka några DVDer som jag lovade. De kommer vartefter på något sätt...
Jag är inte det MINSTA avundsjuk och bara marginellt missundsam... __D ;)
Får se om jag drar ner till Tinos i höst. Att byta kök och åka till Grekland samma år är dock lite påfrestande i plånboken. Men bankerna ska leva de också... :D Är du kvar då kanske jag gör av avstickare till Naxos någon dag för en drink hos dig och en middag på East-West... Tyvärr är ju förbindelserna mellan Tinos och Naxos urdåliga numera men man kan åka över Paros eller Myconos...
Kalimera
2009-05-15, 15:45
På söndag, ev måndag, sticker jag över till Amorgos några dagar.Inte det också! Räcker det inte med att du är på Naxos! :o
Hälsa Amorgos från oss, och ha det så himla gott! bye_bye
Inte det också! Räcker det inte med att du är på Naxos! :o
Jag kände att jag behövde lite semester ;)
Roligt att folk där känner igen mig, trots att jag bara brukar stanna en vecka i juni varje år. Gamla vita vovven på "The Corner" lever ännu, jag trodde han skulle ha kastat in handduken vid det här laget.
Annars var det sig likt i Katapola, med undantaget att baren på hörnet vid "torget" numera är en snack-bar och ingen "vanlig" bar. Lite synd, eftersom det inte direkt kryllar av barer i Katapola.
Men nu är jag "hemma" igen i verkligheten, eller vad man ska kalla det. Tyvärr är inte vädret något vidare för tillfället. Det blåser och är lite småruggigt, fast solen skiner. Igår när vi kom från Amorgos vid niosnåret på morgonen var det molnigt och regnet hängde i luften. På Amorgos regnade det ca 15 minuter, sen var det växlande molnighet, vilket det brukar vara för det mesta när jag är där.
Nu ska jag traska hem och handtvätta lite, eftersom tvätterierna här tar 7 euro för en påse tvätt och då får man det tillbaka blött och får torka det själv... man blir ruinerad.
Ha det gott hemma i Svedala! bye_bye
schmidt48
2009-05-21, 12:55
Det blåser rätt häftigt ser jag på web cameran som är från st georges beach. Kommer kanske om 14 dagar, inte bokat nåt än, men ligger och kollar.
Maritha bye_bye
Jag kände att jag behövde lite semester ;)
Roligt att folk där känner igen mig, trots att jag bara brukar stanna en vecka i juni varje år.
Det är helt otroligt vad duktiga flera stycken är på att känna igen återvändargäster, jag är alltid lika imponerad när man ser att de känner igen en. Jag är ju inte den enda turist de träffar under en säsong.
// Helén- som med intresse följer ditt liiv på Naxos, Veronica.
Kalimera
2009-05-22, 08:06
Gamla vita vovven på "The Corner" lever ännu, jag trodde han skulle ha kastat in handduken vid det här laget.Visst är det otroligt! Han låg och sov utanför tavernan varje morgon jag gick till bagaren nu i april. Blev förvånad varje gång jag så honom.
Nu jobbar jag mina sista två dagar på On The Rocks! Imorgon blir min stora final, så kanske jag ska dra till med en karaoke? På fredag börjar jag jobba på Tha Katso, ett café/bar som ligger bredvid Scirocco på torget. Där kommer jag jobba som servitris på kvällen och sedan framåt natten bakom baren ihop med en annan tjej.
En svensk familj kom till Rocks i fredags; det visade sig att de var medlemmar här på Kalimera. Tyvärr minns jag inte deras alias :o Men de hade en liten charmör till son i alla fall :)
Vädermässigt så är det nu högsommar! Igår natt var det smällhett och folk gick och badade fast det var kolmörkt ute.
Här kommer en liten bild från min surfspot på Sottovento. Hoppas ni inte blir avis, ni som sitter instängda på kontor och surfar ;)
http://i72.photobucket.com/albums/i193/veronicaholter/090427Sottovento.jpg
Ja ok då. Jag är avis...:(:D
Här kommer en bild på teamet bakom baren på On the Rocks! Nu vet ni vem ni ska morsa på när ni kommer till Naxos :)
http://i72.photobucket.com/albums/i193/veronicaholter/CIMG3807.jpg
Kalimera
2009-05-28, 19:05
Här kommer en liten bild från min surfspot på Sottovento. Hoppas ni inte blir avis, ni som sitter instängda på kontor och surfarInte alls! :o
Pust! Är det varmt här!! 30 grader varje dag och jag smälter här på jobbet. Som många skriver så är det ganska folktomt här, till skillnad mot förra året. Som nu till exempel, helt tomt här på Tha Katso (det ger mig tid att surfa ;)) och två bord upptagna på Scirocco. Thanasis mittemot är tomt. Om ett par timmar är det dock knökfullt på Scirocco av alla svenskar och kö vid fontänen.
Det har varit lite kalimerare här och presenterar sig, men senil som jag är minns jag inte deras namn :o Endast en person har jag sett med Kalimera-tröja och det var 3-4 veckor sen. Var är ni, alla kalimerare? Ta på er tröjorna så jag ser er när ni traskar förbi! Eller kom in på en öl!
Har nya arbetstider nu, jobbar 15-22 vilket ger mig möjlighet att gå ut och äta på kvällen, vilket är bra, men jag får ingen riktig tid på stranden. Vilket I-landsproblem, va? :cool:
För övrigt kan jag rekommendera badskor när det är stora vågor. För ett par veckor sen låg jag och guppade på vågorna och märkte inte av att jag drogs ut mot revet (här på Agios Georgios). För sent kände jag sjögräs mot ryggen och började paddla in mot land - när en våg kom och slog ner mig mot revet. Sjöborrar gör ont, kan jag meddela. Inte att rekommendera att kliva på. Haltade runt ett par-tre dar innan jag lyckades få ut alla taggar ur foten. Man lär så länge man lever.
Annars är allt bra. Har varit flertalet gånger och ätit på EastWest (hej Lotta!), hängt på fd arbetsplatsen On the Rocks, chillat på Sottovento, ätit enorma tallrikar med mat på Maro's, degat på Plaka, provat surfa på Naxos Surf Club. Men: jag har cravings för Stockholm!! Finns det något bättre en Stockholm en sommarnatt? snyft_drop
Ni som befinner er där nu - drick ett glas vin, blicka ut över staden i kvällssolen och skänk mig en tanke!
Här jobbar jag nu!
http://i72.photobucket.com/albums/i193/veronicaholter/CIMG4225.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i193/veronicaholter/CIMG4224.jpg
Stockholm?!
Trodde jag läste fel. Här sitter jag och hallucinerar om Grekland, Naxos och Amorgos i synnerhet, vi kan byta nu om du villflabb_flab
Stockholm har visserligen visat sin bästa sida senaste veckan med Medelhavsvarma kvällar, men nu är vi tillbaks på 15 grader igen. Som vanligt med andra ord.
Och du, passa på att njut, visst är Stockholm vackert, men här finns inget Medelhav att plaska i och inget Naxos och inget Amorgos och ...........inget Greklandsnyft_drop
Kalypso (som inte får åka till Grekland i sommar)
nickelena
2009-07-06, 18:22
Halloj.
Känns som om den lille charmören du nämnde tidigare var Arne 5 år. Mamman och pappan drack varsin god GT.
Vi åkte några dar till Koufonissi, och där trivdes vi fantastiskt gôtt. Det fanns inte en enda svensk barnfamilj (i slutet av maj), inte många turister överhuvudtaget. Men wow vilka stränder! Vi hade jättehärliga veckor på Naxos o Kouf, (bara värmen så småningom kom).
Vi provade också den fantastiskt goda maten på East West. Kanon!
Gissa om vi längtar tillbaka?!
Många kramar från Arne Nicke Lena i just nu kyliga Värmland
Kalimera
2009-07-08, 12:12
Roligt att få ett livstecken från dig!
Har själv nyligen kommit hem från Grekland, var bland annat på Sifnos. Trots det är jag fortfarande avundsjuk på dig som ska vara så länge i Grekland - och på Naxos! Tyvärr blir det inget Naxos för oss i sommar.
Ha det fortsatt bra i paradiset ENIAC! bye_bye
Ni som befinner er där nu - drick ett glas vin, blicka ut över staden i kvällssolen och skänk mig en tanke!Är det okej om jag tar ett glas vin i regnet. :)
FrazzeTiger2
2009-07-11, 12:25
Hej!
Det är väldigt trevligt att kunna följa ditt äventyr på underbara Naxos. Tyvärr blir det inget Naxos i år (blir Kefalonia istället). Men nästa år hoppas jag! Ha det Bäst!! Ser fram emot nya "updates".
// Annette
Vi var vid flera tillfällen på din restaurang under de 2 dagar vi var på Naxos i år, 24-26/6. Tyvärr träffade vi ingen Boråsare där då.
Vi fick i alla fall god Frappe och god öl.
Vi får väl ordna med en Kalimera träff i Borås när du är tillbaka på hemma plan.
Tobbe
Vi var vid flera tillfällen på din restaurang under de 2 dagar vi var på Naxos i år, 24-26/6.
Oh, dålig timing! Just de dagarna var jag ledig! :o
Hur som helst, jag jobbar inte där längre. Slutade för ett par veckor sedan pga inre stress. Kalimerorna undrar nu: hur kan man vara stressad på en ö som Naxos med ett lökigt jobb? :confused: Trodde inte jag heller man kunde, men jag lyckades... Jobbet i sig var inte stressigt, jag trivdes bra, men det var den inre stressen jag inte klarade. Den är inte att leka med. Behövde lite ro för själen och kunde inte jobba mer. Men nu känner jag mig fit for fight igen och börjar jobba igen på tisdag! Dock inte på Tha Katso (förståeligt nog kunde han inte hålla jobbet åt mig) men jag har hittat ett jobb på Flisvos pool bar där jag knegar 13-19 varje dag. Bildbevis kommer nästa vecka!
När det är lugnt med folk kan jag sola, bada i poolen, sitta bakom baren och läsa en bok etc. Blir nog bra som en "mjukstart" efter några tuffa veckor.
För övrigt måste jag återigen säga: var är alla turister?! Resorna är fullbokade, men var är folket?
Nu får ni ta och komma hit! Temperaturen är återigen behaglig, inte 40 grader som det var för ett par veckor sen, och det fläktar lite. Perfekt, med andra ord!
Har dock en fråga: vänner anländer med Apollo på lördag, kommer med flyg från Stockholm. Nån som har koll på vilken båt de kommer med och vilken tid? Tänkte överraska dem i hamnen! Har mailat Apollo men inte fått något svar.
Någon som vet?
Ha det gott hemma i svedala!
bye_bye
Lycka till med fortsättningen. Klart man kan bli stressad även i Grekland. Arbetet är hårt och dagarna långa. Min dotter jobbade några säsonger inom turistnäringen i Grekland och jag såg hur hon slet ibland och hur lite fritid hon hade.
Eva
Lycka till med fortsättningen. Klart man kan bli stressad även i Grekland. Arbetet är hårt och dagarna långa. Min dotter jobbade några säsonger inom turistnäringen i Grekland och jag såg hur hon slet ibland och hur lite fritid hon hade.
Eva
Tack, snälla du! Jag vet flera som har dukat under, bl a en vän hamnade på sjukhus med dropp, en annan svimmade flertalet gånger. Inte lätt att jobba i den här hettan. Tror det är skillnad för grekerna, de är ju vana vid värmen på ett annat sätt än vi svenskar. Eller är vi klent byggda? :eek:;)
Trevligt med direktrapport från Naxos och roligt höra att du är på gång igen efter den tillfälliga "svackan"! Lycka till med nya jobbet, vi passerade förbi Flisvos pool bar varje kväll förra året på väg till och från stan. Barerna du jobbade på tidigare besökte vi också flera gånger! Oj, vad jag längtar tillbaka!:)
Konstigt som du säger, resorna är fullbokade men inga turister! Försökte redan i januari hitta en resa till Naxos i september (med Apollo), fanns ingenting, alla deras hotell slutsålda, inte ens flygstol kvar. Fast nu verkar de ha "skakat" fram fler platser, ser att det nu finns resor i september.
Båten med Apollos gäster brukar avgå 15.30 från hamnen i Santorini, framme på Naxos ca 18.55.
Hälsa Naxos så gott!Ang_elx
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.