handdator

Visa fullständig version : Köpa mat?


Klick
2009-04-25, 13:47
I sommar skall vi vistas på Skiathos i två veckor och vi hade funderingar på att inte äta så mycket ute eftersom att det blir ju lite dyrt i längden. Att köpa maten har ju även sin charm. Vi har en känsla av att det är ju billigare att köpa mat i en större livsmedelsbutik än i de små supermarkets som ligger vid hotellen och de som ligger i meg ammos vid huvudvägen. Jag har för mig att det skall finnas en större livsmedelsbutik inne i Skiathos stad. Är det någon som vet var?

jeabys
2009-04-27, 08:50
Det finns en rätt så stor uppe vid akropolis. Men den absolut billigaste och största ligger vid ringroad (mig veterligt så har dom öppnat en till precis mitt emot den jag tänker på). Om du från akropolis fortsätter i bussens riktning emot stan (typ 10 minuter) så ligger den jätte stora på höger sida. Bra chark disk. Och som vanligt helt oorganiserat, i love it!
Den som har bäst ost, typ Kefalograviera är Maria. Det är den lilla supermarketen som ligger till vänster om du kommer från hamnen och går upp på papadiamantis.

Lissi
2009-04-27, 09:34
Jag förstår precis att ni i dessa dyrare tider vill äta så billigt som möjligt och laga mat själv emellanåt.
MEN
Jag skulle ändå ge Dig ett tips att göra som vi.(Usch låter så förmätet men är inte menat så;))
Vi handlar alltid i den närmaste "supermarket" som ofta ligger nära boendet, ibland på samma gata. Dels gynnar man småföretagandet, dels blir man igenkänd efter ett par besök och får en trevlig pratstund var gång man sedan återkommer och dels om man har tur så slinker det alltid ner något extra från ägaren i påsen när man kommer till kassan. Eftersom de små butikerna oftast inte har frukt och bröd så löser sig dilemmat med detta som man ju gärna köper på torget eller i bageriet!
Jag tror inte vinsten blir så jättestor att gå långt för att "storhandla" för så kort tid som ett par veckor!

KRAM

Lissi -bara ett par dagar över 50 kvar!

jeabys
2009-04-27, 10:49
Nöjer man sig med gyros till middag så har det öppnat ett gyros ställe uppe på akropolis, lite snett ovanför busshållplatsen. Om jag inte missminner mig så betalade vi 50-60 kronor för 4 gyros och 2 läsk. Jätte goda!

Tilda
2009-04-27, 15:17
Vi handlade ofta på en välsorterad supermarket. Tror den hette Asteras. Finns vid bussplats 4 och 1, tror jag det var.

Lycka till!