handdator

Visa fullständig version : Båttur Santorini - Amorgos?


Karin M
2009-04-24, 14:10
Hej!
Är det någon som vet om det går en båt mellan Santorini och Amorgos i mitten av juli? Vilka tider och dagar avgår i såfall båten?
Tack för svar!
/karin

Tobbe S
2009-04-24, 14:28
Hej,

Det går båt varje dag från Santorini 12,50 till Katapola 13,50

Torbjörn

Karin M
2009-04-25, 23:02
Hej, tack för tipset. Det låter bra!
/Karin

Peter
2009-04-26, 19:44
Tips 1. Lita inte på tidtabellen eller att båten går.
Tips 2. Lita inte på tidtabellen eller att båten går.
Tips 3. Lita inte på tidtabellen eller att båten går.

Den fungerade faktiskt riktigt bra i fjol (!), men den har tidigare varit en riktig "spökbåt"... Alla hade hört talas om den men ingen hade sett den... Kolla direkt när du anländer att den går och vilka tider... ;)

Athina
2009-04-26, 19:59
Vi fick stanna två dagar extra på Santorini för det blåste för mycket när vi skulle till Amorgos (juni) men annars går den:)

Uffe B
2009-05-27, 17:41
Vi brukar vara på Amorgos rätt ofta och kan bara hålla med, denna båt ställs mycket riktigt in rätt ofta, hårda vindar och maskinfel, men för det mesta går den ju. Men det är på sin plats att kolla vädret ngn dag innan man ska åka och ha en plan B, Skopelitis till Naxos och sedan en stor båt från Naxos till Santorini t.ex. Jag har väntat på att få besked när det varit precis på gränsen, först blev det tummen ner från kapten sedan 20 min senare tummen upp. Detta innabar att jag hann med flyg, alternativet med båt via Naxos var redan kört.

Uffe B