handdator

Visa fullständig version : Bra boende i Fira eller i närheten


Pling
2009-04-23, 21:12
Kommer tydligen bli tvungen att tillbringa vår första natt på Santorini då vårt flyg landar 18:00. Fundrar på om det är bäst att förboka den natten eller finns det "rumsraggare" även vid flyget? Har tidigare bara flugit till Aten så detta är lite nytt... Finns det något bra (inte alltför dyrt) boende i Fira eller i närheten, eller ska man ta sig iväg en bit med taxi? Vi kommer att vara 7 personer (2 familjer), vilket gör det lite svårare förstås... Tacksam för råd och dåd. ps. Vi landar 14 juli. ds.

UlfWiman
2009-04-23, 21:18
Undvik "GreekHotels" bara.
Lyxhotell, men bara "skit".
Kan inte ens skjutsa dig/er till färjan dagen efter
utan en massa extrakostnader.

Uffe

ramses
2009-04-23, 22:44
Vad menar du med "greek hotels", det jag menar är en hemsida som man genom kan boka logi, vad de enskilda hotellen ställer upp med är ju upp till dem. Det finns alla kategorier av boende. Men du kanske har något annat som du "varnar" för?

giottoni
2009-05-07, 14:25
Sökte själv rum runt 18 juli hos vänner som äger ett lägenhetshotell på Santo o fick svar att det nu var mycket ont om hotellrum eftersom slutet av juli är Santorinis högsäsong. Det rum som vanligtvis kostar 30Euro/natt kostar i slutet av juli 50 Euro/natt!(När min rabatt är avdragen!)

Hellen
2009-05-07, 14:35
Eftersom ni reser två familjer och då troligtvis vill bo på samma ställe så är mitt tips att förboka när ni reser senare delen av juli.
Inte för att jag tror att det är fullbokat överallt, utan just av tidigare nämnd anledning.
De gånger vi landat på Santo har det inte funnits rumsraggare på plats, men däremot finns det gott om dem i hamnen.
Vi har flera gånger bott på Honeymoon och då har vi blivit hämtade på flygplatsen vilket är väldigt smidigt.
// Helén

ricky
2009-05-07, 21:30
Hej!

Jag har ett mycket bra tips på absolut näst bästa läge i Fira.
Det är inte jättebilligt, men i förhållande pris/läge/standard så är det mycket prisvärt.
Jag har inte bott där själv, men vi åt bra mat på deras restaurang uppe på taket med bra utsikt. Jag såg att hotellet såg hyfsat ut och läget/priset var bra så jag kollade upp rum mm lite nogrannare. Helt OK!

Vi var där i slutet på maj för några år sedan och jag tror euro-priserna är lägre i år. Då kostade ett dubbelrum 40€. Dyrare i juli men det går nog att pruta på plats.

Googla hotel Tataki , Fira

Hellen
2009-05-08, 08:02
Vi har flera gånger bott på Honeymoon och då har vi blivit hämtade på flygplatsen vilket är väldigt smidigt.
// Helén

Ser att jag missade rubriken, vet inte om mitt svar räknas till i närheten av Fira;):D
// Helén

tohol23
2009-06-24, 20:03
kommer just hem från semester i kykladerna. har bott på hotel perissa i perissa på santorini. inte strandnära men mycket barnvänligt, charmigt och med stor fin pool för barn (och vuxna). ägarna hämtar dig på flyplatsen om du vill (går bra att mejla)

torbjörn holmqvist örebro