handdator

Visa fullständig version : Priser på försäsongen?


ioslinajr
2009-04-21, 17:15
Jag och en kompis tänkte göra en MINI-öluffning (verkligen mini) i början på juni, i ungefär 9-10 dagar. Vi hade i stort sett bara tänkt flyga till Athen och ta båten från Piraeus till Paros (och göra utflykt till Antiparos) och hem igen. Det jag undrar över är, vilka priser ska jag räkna med på rum? Vi är två stycken.

Var ska vi bo? Det vi är ute efter är fina stränder, god och billig mat, och lite mysiga småaffärer. Vi vill inte ut och festa på nätterna, så festliv där vi ska bo är absolut inget som behöver finnas, dock störs vi inte av det ifall det skulle finnas!

Ska vi till Paros eller någon annan ö? Som sagt, fina stränder och billig mat är ett mycket stort plus! _B-anana

laero
2009-04-21, 17:32
Hej !
Vi var på Paros Naoussa i början av juli 2007, då var det inga problem att få bra dubbelrum för 30euro om man lovade att stanna ett tag. I början av juni kan du nog räkna det som ett maxpris, och kanske fixar ni det för lite lägre belopp.

Ni ska nog bo i Parikia eller Nauossa för att hitta det ni efterfrågar. Men stränderna på gångavstånd runt dessa byar är kanske inte de bästa på ön. Jag tycker att Paros är en typisk "åka runt med moppen och hitta stränder" ö

Lars

ioslinajr
2009-04-21, 18:10
Men det låter ju som att per-natt-priset är helt okej på Paros. Jag har varit där två gånger, när jag var 6 och 8 år, nu är jag 18, så jag minns i stort sett ingenting av ön!

Okej, roligare att hitta avsidesstränder! Men går det många bussar till andra stränder? Alltid tyckt att det är lite enklare att åka buss än moped i Grekland!

Ioslina
2009-04-22, 12:35
Någon som minns badviken, som man åkte båt till? Hur ofta går den, minns att det var en fin strand en kort båttur från hamnen, men vad heter den stranden, vad kostar båten etc?

Riitta
2009-04-22, 17:38
Om du menar från Naoussa så kan det vara Kolympithres:rolleyes:Dit åkte vi med båt för ca 15 år sedanAng_elx:)
Fin strand och inte kostade det mycket, men det var då det:)

Riittabye_bye

kimmen
2009-04-22, 20:10
Om du menar i Parikia, så är det nog Krios beach tvärs över bukten du tänker på. Finns en camping där också.

/kimmen