handdator

Visa fullständig version : Boende i Sifnos med småbarn?


Christian
2009-04-20, 22:17
Hej!

Vi är två familjer som eventuellt tänkt oss en tripp till Sifnos, som verkar vara en mycket fin ö. Vill gärna ha några tips på var man ska bo och vilka hotell som är bra till humana priser (gärna med pool). Vi har barn i åldrarna 1-5 år som ska med.
Jag hoppas ni kan hjälpa oss. bye_bye

Halloj
2009-04-22, 19:33
Vill man ha pool så är inte Sifnos en lämplig ö. Mycket få hotell har pool. Det enda hotellet på Sifnos som jag vet har pool, är Elies resort i Vathy. Men priset är allt annat än humant. Räkna med en 3000 natten för ett dubbelrum.

Annars är Sifnos och framförallt kanske Kamares perfekt för små barn. Stranden är långgrund och det är nära till restauranger och hotell. Men pool, det får man nog avstå ifrån, eller betala ordentligt för det.

lina
2009-05-03, 17:04
Det finns fler hotell med pool, billigare än Elias i vathy, men ändå betydligt dyrare än de flesta andra. Dock tror jag inte att ni "behöver" pool på Sifnos
Jag skulle nog inte rekomendera Kamares, även om det är långgrunt. Dels är stranden inte så fin och dessutom är bottnen sumpig. Man simmar liksom i hamnen vilket gör att vattnet inte är det bästa när båtarna kommer in och att det är mycket trafik. Dock är kamares trevligt med mycket folk på kvällarna och även några trevliga resturanger.
Det finns andra stränder som är fina för barn. Större delen av Platys Gialos är jättefin och även långgrund. Sen finns även Faros, en söt liten by som är mycket lugnare och mindre än Kamares och väldigt fin för barn.
Var ni än väljer att bo är det lätt att ta sig runt med buss till de andra stränderna och byarna, något jag verkligen rekomenderar eftersom de alla har sin charm och speciella atmosfär.

Bea
2009-05-03, 18:04
Vi har bott två gånger i Faros, med våra barn som då var 1 & 3 (och två år senare då de alltså var 3 och 5). Två stränder med bara några meters trappor upp och ner, och ytterligare en fin strand "runt hörnet". Vi har aldrig bokat, utan sökt lägenhet på plats. Bussen är föredömlig och tar en snabbt och billigt runt öns fina byar och stränder. Pool är överflödigt på en sån fin ö som Sifnos.

Hälsar Bea