handdator

Visa fullständig version : Hotell Metaxatos


Eva64
2009-04-18, 00:04
Hej!
Vi ska åka till Kefalonia :D i mitten av juni med Apollo och bo på hotell Metaxatos. Är det någon som har bott där och kan berätta lite om hotellet? Jag undrar också om stranden som ligger närmst är ok? Kefalonia verkar vare en härlig ö, jag hoppas att det är så!
Hälsningar
Evabye_bye

Panakakis
2009-04-19, 11:14
Hej Eva! Jag har själv aldrig bott på hotellet men gått och åkt förbi många gånger. Det är på norra delen av Lassi och det finns bad i närheten men de större baden är det någon km att vandra till. Närimot har ni rätt nära till staden Argostoli.
Hälsningar PANAKAKIS

Rolf Johan
2009-05-18, 17:16
Hei.
Vi skal dit 2 juni for en uke. Du kan kontakte meg så kan jeg fortelle hvordan vi har hatt det.
Mvh Rolf Johan

Eva64
2009-05-23, 21:29
Hej Rolf Johan!
Ska bli spännande att höra hur ni haft det under er resa. Ni hinner ju komma hem innan vi far iväg! Ha en trevlig tripp på Kefalonia!bye_bye

Sassa Ö.
2009-05-24, 20:36
Hallå!
Nu är jag tillbaka efter en UNDERBAR vecka på Kefalonia.Gjorde inget annat än slappade vid poolen eller stranden så jag kan inte skriva nåt resebrev.Men lite info:
Vi åkte 16 maj och jag tror vi var bland de första svenskarna i alla fall.Jag hade som vanligt dragit ut massor av tips från forumet och tagit med.:)
Vi bodde på Metaxatos och det var ett helt ok hotell på en höjd med en fantastisk utsikt över havet.Det fläktade skönt och det behövdes för det var VÄRMEBÖLJA...Gullig tjej som skötte poolbaren.Hon gjorde i ordning greksallad till oss till lunch för 4 euro..Det fanns solsängar men bara ett par småtrasiga parasoller. Nedanför hotellet går en fin väg "Fanari road" som är den lååånga vägen till Argostoli.(ca 45 min promenad längs havet)Ovanför hotellet går den korta.(10 min)Vi gick in till stan varje kväll och åt på Mare Nostrum i hamnen och El Greco ovanför torget.Det var TOPPENmat!!Den enda strand som var iordninggjord var nedanför Lassimarket.Men den var härlig..Biluthyrning fanns flera ställen längs Lassivägen,tror det var ganska samma priser ca 60-70 euro för tre dagar.
Dyrt att handla på supermarkets i Lassi,en liten youghurt 1,5-1,9 euro..:mad:
Skriv och fråga om det är något annat ni vill veta...
Sassa

Eva64
2009-05-24, 23:17
Vad kul att ni har haft en bra och härlig semester! 2 euro för en yoghurt verkar lite väl magstark med tanke på att vi reser med två hungriga tonårsbarn. Hur ser priserna ut inne i stan? Har läst på en annan tråd att det ska ligga en LIDL-affär precis i utkanten av stan. Det blir väl till att handla där kan jag tro;). Vad kostar det att äta ute på kvällarna? Vi är ute efter enkla tavarnor med god grekisk mat:D. Skriv gärna mer och berätta om er semester!
Ha det bra bye_bye!!

Sassa Ö.
2009-05-25, 14:59
Ja,dyrt var det i Lassi.Vi handlade inte så mycket men det är säkert så att man kan hitta billigare inne i Argostoli.Det fanns en Lidlaffär i utkanten av stan,sa nån.Att äta på restaurang kostade för tre vuxna ca 26-30 euro när vi åt på El Greco.Då var det typ Moussaka,souvlaki,kefalonian pie till varmrätt,1 greksallad o 2 tsatsiki,2 cocacola o en öl... Men nu är det så att jag är förb.... sur på det stället för att när vi betalade med kort sista kvällen så drog de 260(!!!!!) euro i stället för 26 så kontot var typ länsat när jag kom hem!!!Vi ringde dit o jag har ringt Visa också så vi får väl se om och när jag får tillbaka pengarna..Vad gör man!! Hoppas att de är hederliga!!För det var trevligt folk som hade stället och jättegod mat..SUCK!!!:mad:Jag klagade hos Apollo ang. parasollen så ni får väl se om det händer något..Stranden nedanför hotellet såg mysig ut men den var inte fixad,massor av sjögräs o annat.Men sen blir den säkert fin..
Vi gick varje morgon upp till Dolphin market o köpte färskt bröd och en typ långfranska kostade en euro.Ingen färsk mjölk hade de men det hittade jag i stan o även på Lassi market i andra änden av Lassi..Ett paket smör Lurpack kostade 3,5 euro...
Nåt jag glömt?
Sassa

Eva64
2009-05-25, 21:30
Fy vilket surt sätt att avsluta semestern på!snyft_drop Hoppas att det ordnar sig och att du får pengar tillbaka.

Rolf Johan
2009-06-12, 12:03
Hej Rolf Johan!
Ska bli spännande att höra hur ni haft det under er resa. Ni hinner ju komma hem innan vi far iväg! Ha en trevlig tripp på Kefalonia!bye_bye
Hei:)
Vi har htt en fin uke på Metaxatos._B-anana Det ligger flott til med utsikt over havet og kveldssol. Flott svømmebaseng og hyggelig dame i baren. Hils fra Rolf ,han med reisepaløren, når du kommer ned.
Pass på å ikke få rom 18 og 19. De ligger riktignok fint til i forhold til solen. Morgensol på spiseplassen og skygge om kvelden. Men det lukter mugg der av og til.
Området rundt er også fint og grønt. Kort vei til Lassi sentrum med spisesteder etc. Anbefaler I Trata på venstre side. veldig god Musasaka og hyggelig betjening. Vi leide bil i tre dager+ 1 på kjøpet for 80 E hos en lokal bilutleier. All forsikring inkludert. Fin øy å kjøre på. Lite trafikk.
Flotte badestrender en halvtimes kjøretur sørover . Lourda Bay. ha en fin ferie.
hvis du er interesert kan du sende e-postadressen din så kan jeg sende over de bildene vi tok. Viser variasjonen.
Ha en fin tur . mvh Rolf

Sassa Ö.
2009-06-13, 14:32
Fy vilket surt sätt att avsluta semestern på!snyft_drop Hoppas att det ordnar sig och att du får pengar tillbaka.

Hallå igen! Ingen skugga må falla över El Greco!! Vi har nu fått pengarna tillbaka!!!!! flabb_flab

Sassa

Panakakis
2009-06-13, 22:32
Hej! Vad bra att det ordnat sig. Jag har haft flera som råkat på samma sak med El Greco med det har ret upp sig och även denna gång. Vad bra. Jag skall tala med dom i sep. om att vara mer nogranare med inslagen när det gäller kort.
PANAKAKIS

Eva64
2009-06-14, 10:56
Vilken tur att det ordnade sig med pengarna! De slantarna kan man behöva när semestern är slut.... Vi åker om ett par dagarflabb_flab ska bli hääärligt! Ha det bra och njut av livet!

Sassa Ö.
2009-06-14, 20:24
Åh,så snart!! Va härligt!!Hoppas ni får en jättefin resa och härligt,varmt väder!! bye_byeSassa

Panakakis
2010-06-28, 06:53
Har finnarna en del OM Hotelet .
PANAKAKIS:)