handdator

Visa fullständig version : Hotell Della och hyra moppe


missdevilno1
2009-04-16, 09:53
Funderar att åka till Parga i slutet av juli- början av augusti och bo på vings hotell Della hur är det?
Moppe att åka runt med vid Parga, är det livsfarligt?
Är de invation av turister i Augusti eller får man plats? =)

Eva L
2009-04-16, 10:48
Jag bodde på Della i juni för fyra år sedan. Reste med Vingresor och hade turen att få ett rum på övre våningen med utsikt över trädgården. Betydligt trevligare än att bo med utsikt mot vägen. Fin trädgård. Enkla, fräscha rum med det allra nödvändigaste. Omgivningen är trevlig med en vacker olivlund. Det går en stig genom olivlunden som då delvis var upplyst nattetid. Förkortar promenaden ner till centrum och strandpromenaden en del. Jag kan nog tänka mig att bo här igen och uppfattade boendet som prisvärt. Jag betalade inget tillägg och hade ett dubbelrum för eget bruk. Ta gärna med en bra ficklampa för promenaderna genom olivlunden. Såg en orm där men det kändes ändå ok att gå där. Parga är populärt i augusti med många italienska turister men jag har inte varit där den månaden sedan början av 90-talet så någon annan är säkert mer uppdaterad. Moped hyrde jag inte men det fungerar säkert.

Mitt favoritställe blev den lilla, traditionella ouzerian Meetings som låg längst in en återvändsgränd 50 m upp från strandpromenaden. Underbart gott tilltugg och en jättetrevlig familj som drev stället.

Eva