handdator

Visa fullständig version : Tips på restauranger/tavernor? Annat skoj? (Aug)


Kiwiarcoolast
2009-04-15, 16:20
I augusti åker jag tillsammans med sambon, hans syster och hennes sambo, till Kalymnos, Massouri.

Tänkte vara i god tid och samla på mig information om den här charmiga ön. Det verkar som att många är ense om att gästfriheten är stor och att folket på ön är bland de trevligaste. Jag har också läst att det ska finnas en hel del restauranger och tavernor vilket är rätt viktigt när man är utomlands tycker vi.

Ni som har varit i Massouri eller som har vänner som varit där, har ni några tips på bra restauranger och tavernor med god grekisk mat?

Annat som är värt att se eller göra på Kalymnos?

Tack :)

Titti
2009-04-15, 21:39
Jajamen, här ska du få tips på en toppenbra och trevlig taverna i Massouri! "Aegean-Tavern" Den ligger vid huvudvägen på vänster sida, när man kommer från Myrties-hållet. Ägare är George&Maria Pizania. (Släktingar till Monica P?)

Vi bodde i Massouri en vecka i september förra året. Då var den tavernan nyss öppnad. Vi fastnade direkt för den. Provade några andra men ingen hade så god mat och så trevlig personal som Aegean Tavern. Anbefalles, som de säger i Norge!flabb_flab

Monica P
2009-04-16, 08:12
.....Pizanias är ungefär som Johansson hemma...men vi är släkt...

Titti
2009-04-16, 14:13
:DHälsa Johanssons och tacka! Jag lovade att skriva här på Kalimera om deras taverna, och det är alltså härmed utfört.

Astri
2009-04-16, 14:55
I Myrties har du restaurant Smugglers. De har fantastisk mat. Etter en god middag der, er det å gå 20 - 30 meter opp til baren Nefeli. De har jo en fantastisk hage og brødrene lager de fineste drinkene.
Astri
som reiser til Kalymnos om 6 dagerklapp_klap

Janérik
2009-04-16, 21:43
I Myrties har du restaurant Smugglers. De har fantastisk mat. Etter en god middag der, er det å gå 20 - 30 meter opp til baren Nefeli. De har jo en fantastisk hage og brødrene lager de fineste drinkene.
Astri
som reiser til Kalymnos om 6 dagerklapp_klap

Hmm, då vi för två år sedan följde nyfunna kompisar till Smugglers så blev vi inte speciellt imponerade av maten, betydligt bättre mat hos grannen till vänster som jag inte minns vad den hette.

Mvh Janérik

Hjalta99
2009-04-16, 22:22
Hmm, då vi för två år sedan följde nyfunna kompisar till Smugglers så blev vi inte speciellt imponerade av maten, betydligt bättre mat hos grannen till vänster som jag inte minns vad den hette.

Mvh Janérik

Themis... och de har SÅ god mat! Att sitta ute och se solen gå ned över Telendos och äta deras pasta eller framförallt Lambchops är pricken över i:et...! Familjen är dessutom bara så rar!

/Eva

Astri
2009-04-20, 13:28
I Massouri har du restaurant Kokinidis som også har veldig god mat.
Ta båten over til Telendos også. Der kan jeg anbefale Rita`s og Barba Stathis.
Astri

Kiwiarcoolast
2009-04-21, 17:01
Tack snälla för att ni tagit er tid att svara. Nu blir det ingen resa till Kalymnos trots allt men någon dag kanske vi åker dit och då ska jag minnas era tips :)

Tack!