handdator

Visa fullständig version : Bourtzi Hotel


KatarinaT
2009-04-14, 13:47
Sommaren närmar sig och planeringen pågår för fullt. Egentligen skulle vi inte åka någonstans i år, men kanske ändå... Det är ju så underbart :D

I alla fall. Vi gick förbi Bourtzi Hotel förra året och blev imponerade direkt! Jag sa direkt att "nästa gång ska vi bo där". Lite kul att Ving har med hotellet i deras utbud med start detta året (väl?).

Men är det någon här som bott där? Tittar man på Vings sida så ser ju inte rummen så fina ut, men huvudsaken är att det är fräscht. Bodde på Alkyon förra året och det var ett helvete. Det stank mögel och fukt, väggarna var trasiga och det kom insekter genom hålen osv. Så helt rent och icke illaluktande skulle ju vara trevligt ;) Helst kackerlacksfritt också, men det får jag nog fortsätta drömma om...

Cecilia
2009-04-14, 14:17
Rummen är kanon! Kolla in artikeln på BortaBra, och framför allt videoklippet längst ner från hotellet! :-)

http://www.bortabra.se/Europa/Skiathos-eller-Skopelos.html

KatarinaT
2009-04-14, 14:24
Det låter ju bra! Har du själv bott där? Rummen de visar i klippen och på hemsidan är säkert bra, det tvekar jag inte på. Men det måste vara de nyrenoverade? Frågan är hur de gamla är, som charterresenär lär man ju inte hamna i de bästa rummen...

Cecilia
2009-04-14, 14:34
Vi gick förbi Bourtzi Hotel förra året och blev imponerade direkt! Jag sa direkt att "nästa gång ska vi bo där". Lite kul att Ving har med hotellet i deras utbud med start detta året (väl?). Men är det någon här som bott där? Tittar man på Vings sida så ser ju inte rummen så fina ut, men huvudsaken är att det är fräscht. ...

Fräscha?! Det är det fräschaste boende jag någonsin haft i Grekland, utan tvekan. Vi är i grund och botten båtluffare, som alltid hittat kanonboende för runt 25-30 euro, men senaste gången hade vi "bara" två veckor på oss och då blev det bara två öar, Skopelos och Skiathos, och vi valde Bourtzi på Skiathos.

Ett riktigt coolt nybyggt designhotell, med mycket trevlig personal och kanonfrukost (brukar vi heller aldrig unna oss). Oroligt fräscha rum med stor skön dubbelsäng. (Vi fick välja mellan två olika) ac, trådlöst internet, platt-tv med en del internationella kanaler, badrum med många detaljer och jaccucibadkar :-)

Visste inte att Ving "tingat" det. Vi bokade på hotellts egen sajt, och bodde där bara ett par månader efter att det öppnat. Inga andra svenskar på hotellet, överlag lite folk då vi var där under lågsäsong.

KatarinaT
2009-04-14, 14:39
Det låter ju faktiskt helt underbart! Mögelstanken på det förra hotellet var ju riktigt hemsk, det vill jag inte uppleva igen! Hoppas bara att man hamnar i den "fina" delen av hotellet ;)

Cecilia
2009-04-14, 14:39
Det låter ju bra! Har du själv bott där? Rummen de visar i klippen och på hemsidan är säkert bra, det tvekar jag inte på. Men det måste vara de nyrenoverade? Frågan är hur de gamla är, som charterresenär lär man ju inte hamna i de bästa rummen...

Aha, nu läser jag hotellbeskrivningen på Vings sida .... så nu förstår jag dina frågor!

Alltså, när vi pratade med ägarinnan (tror jag att det var) så sade hon att hotellet var alldeles nybyggt. Och med tanke på entrén, lobbyn, poolområdet så var det ingen tvekan - luktade nästan ny målarfärg. Men det är sant att det fanns ett till byggnad med fler rum. De rummen kanske är äldre. Vi bodde som sagt inte där - utan i såna rum som visades i videoklippet. Och vi bokade alltså på hotellets egen sajt

Katta
2009-04-14, 20:23
Kan bara hålla med om att Bourtzi är kanon!!!
Vi hade ett JÄTTE rum - nästan två faktiskt - med sammanlagt 5 sängplatser och sååå fräscht och fint!
Hotellet som sådant är inte nybyggt, utan renoverat i omgångar och familjen som driver hotellet är jättegulliga och hjälpsamma!

Det är många engelsmän som är stammisar här och det kan jag förstå!
Bara några meter ifrån Papadiamantis och ändå med pool och väldigt lugn innergård - för att inte tala om en himla cool bar!

Hotellet har i alla fall tre byggnader, om inte fyra...
Så det finns ett antal olika typer av rum, och precis som du misstänker så får säkert inte charterresenärerna i första hand de allra "läckraste" rummen, men de äldsta rummen renoverades sist, så jag kan inte tänka mig att det finns nåt dåligt?!?
Jag hörde att de rum ovanför/runt entrén kunde störas av folklivet, men det var som sagt innan de renoverades!

Jag hade inte tvekat en sekund över att boka Bourtzi igen, och våra tonåringar drömmer sig tillbaka till detta "coola hotell"!

/Katta

elefal
2009-04-16, 20:06
Kan bara hålla med om att Bourtzi är kanon!!!
Vi hade ett JÄTTE rum - nästan två faktiskt - med sammanlagt 5 sängplatser och sååå fräscht och fint!
Hotellet som sådant är inte nybyggt, utan renoverat i omgångar och familjen som driver hotellet är jättegulliga och hjälpsamma!

Det är många engelsmän som är stammisar här och det kan jag förstå!
Bara några meter ifrån Papadiamantis och ändå med pool och väldigt lugn innergård - för att inte tala om en himla cool bar!

Hotellet har i alla fall tre byggnader, om inte fyra...
Så det finns ett antal olika typer av rum, och precis som du misstänker så får säkert inte charterresenärerna i första hand de allra "läckraste" rummen, men de äldsta rummen renoverades sist, så jag kan inte tänka mig att det finns nåt dåligt?!?
Jag hörde att de rum ovanför/runt entrén kunde störas av folklivet, men det var som sagt innan de renoverades!

Jag hade inte tvekat en sekund över att boka Bourtzi igen, och våra tonåringar drömmer sig tillbaka till detta "coola hotell"!

/Katta


Vad kostar det per natt för ett större rum (fyra personer),ett ca pris. Vi tänker boka själva.

MIM
2009-04-16, 21:09
Hej, Bourtzi tycker vi är ett mycket bra hotell med bra frukost. Brukar alltid bo där sista natten när man varit på Skopelos /Alonissos en vecka, ligger bra centralt och priset brukar i slutet av september vara 45 euro för ett bubbelrum/ MIM

Bengt o Marie
2009-04-16, 21:18
Hej, september 2005 betalde vi 50 euro för ett vanligt dubbelrum med frukost.

Bengt

ricky
2009-05-04, 22:32
Hej!

Har lusläst hela tråden. Jag har nämnligen precis bokat vår första Skiathos resa i juli. Jag velade och tvekade mellan två hotell, nämnligen Bourtzi och Thymis home. Jag valde Thymis home eftersom jag tyckte det såg trevligare och mysigare ut? Det är ju väldigt goda vitsord som skrivits om Bourtzi här i tråden, så nu börjar man undra om man har valt rätt?
Jag kan ju boka om kostnadsfritt om jag vill!?

Nu tror jag iofs att båda hotellen är bra och jag googlade Thymi´s rätt så noga utan att hitta något att anmärka på.

Anna Pernilla
2009-05-17, 15:32
Va kul att jag bokat rum på just Alkyon...:eek: Jag gjorde det för jag pratade med ett par förra sommaren på Skiathos som bodde där, å de var såå nöjda. Får hoppas jag också blir det å det bara var erat rum som varit så mögligt....

KatarinaT
2009-05-17, 15:33
Va kul att jag bokat rum på just Alkyon...:eek: Jag gjorde det för jag pratade med ett par förra sommaren på Skiathos som bodde där, å de var såå nöjda. Får hoppas jag också blir det å det bara var erat rum som varit så mögligt....
Hoppas ni får ett rum högre upp, där luktade det inte så mycket! Det var rummen längst ner som var äckliga...

Men läget är perfekt och utsikten från frukostrestaurangen kan inte bli bättre! Alltid något att glädja sig åt ;)

Anna Pernilla
2009-05-17, 15:38
Ja det är pga av läget jag vil bo där. Då får jag önska ett rum högt upp. Fick lite panik när jag läste din tråkiga upplevelse. Har bjudit mamma med mig dit, som 70-årspresent, å vill gärna ha det någorlunda fräscht... Men Guuuud vad jag längtar!