handdator

Visa fullständig version : Stranden i Livadia

maria2
2009-04-13, 15:17
Jag och min sambo kommer åka till Tilos i början av juni och har blivit förtjusta av alla fina beskrivningar om ön. Men jag har lite funderingar. Vi ska bo på Marina Studios, är det någon som har bott där och kan berätta lite? Det verkar ju ligga uppe i bergen är det bara att vandra ner och bada på stranden i Livadia? Finns det solstolar att hyra? Eller ska man ta sig till nån annan strand? Många frågor blir det och tack om ni svarar!

Annki
2009-04-13, 18:18
Livadia är litet och avstånden korta. Marina Studios ligger alldeles ovanför byns centrum och sedan följer ni bara strandpromenaden så har ni hela den långa stranden framför er. Stranden består av klappersten och ju längre bort ni går, ju mindre blir stenarna. Badskor är att rekommendera och finns att köpa i bla. Eleni supermarket.
Solstolar och parasoll finns utefter stranden och kostar oftast inget, men tavernan som äger dem blir glada om ni tar något att äta eller dricka hos dem.

Någon dag tycker jag även att ni ska gå åt andra hållet till Lethra beach, det är en vandring på ca. 45 minuter, ni går på en stig som följer bergskammen med många vackra och spektakulära vyer.

Du kan se läget på Marina Studios i mitt resebrev från 2007. Det är byggnaden t.v. på den andra bilden, syns även på den tredje bilden.

Ann-Kristin bye_bye

Mette
2009-04-13, 18:30
Glæd jer, Tilos er en perle bye_bye

maria2
2009-04-14, 11:54
Tack för svaren! Har alla rum på Marina studios havsutsikt? nån som vet? Och går det att köpa snorklingsutrustning på plats?