handdator

Visa fullständig version : Boende familj Santorini??


Stifler
2009-04-12, 18:59
Hej,
Vi är en familj på två vuxna och två barn (7&10) som planerar att tillbringa ett par dagar på Santorini i Augusti. Vi kommer redan ha avverkat Amorgos och Naxos när vi anländer Santorini så strandläge är inte ett måste. Är det någon som har förslag på andra hotell än Honeymoon Hotel med rimliga priser?
Tacksam för förslag då det är första båtluffen:)!!

Mvh Stiflerbye_bye

Kalimera
2009-04-28, 13:55
Vi är en familj på två vuxna och två barn (7&10) som planerar att tillbringa ett par dagar på Santorini i Augusti.Det är ganska kaotiskt på Santorini i augusti, och rätt så dyrt. Trots att jag gillar Santorini väldigt mycket, och det är en ö man bör se, så vill jag nog råda er att ta de där extra nätterna på Amorgos eller Naxos i stället.

Stifler
2009-04-29, 21:06
Hej och tack för svaret!

Jag tror utsikterna är små att undvika Santorini. Dels beroende på att vi flyger till och från Santorini, och för att vara säkra på att inte missa flyget vill vara där någon dag innan. Och dels på att frugan är väldigt bestämd på att Santorini skall upplevas:rolleyes: Har dockas dra ner det till tre nätter;) (plus natten vi behöver när vi anländer innan vidare resa till Amorgos)

Har fått ett pris på 100 euro från Honeymoon beach och 125 från pension Roussos, så du har rätt i att det är dyrt!

Har du eller någon annan bra andra tips så uppskattas det men prisbilden verkar hög och är kanske svår att påverka?

//Mvh Stifler

Janérik
2009-04-29, 22:48
Testa med Hotell Perissa, ligger lite långt från stranden och resten av Perissa men är i övrigt ett trevligt ställe.

Mvh Janérik

McCoist
2009-04-30, 02:08
Jag skulle varmt rekommendera Studio Irineos i Perissa. Familjeägt, mindre hotell centralt beläget i Perissa, relativt nära stranden. Framförallt nära Santorini Water park som vår son gillade mycket! Finns även ett typ "lek o bus land" längs strandpromenaden.

De skjutsar och hämtar även till från flyg/hamnen.
Det är nog det bästa vi bott på Santorini.

Annars är Stelios place likvärdigt. Billigt (wich means lots of ungdomar...)Men helt ok rum. Bra och trevlig service. Nära och centralt oxå. Väldigt skönt att bli hämtad i hamnen.

Smultron
2009-04-30, 06:28
Kan också rekommendera Irineos i Perissa. Ligger som sagt centralt i Perissa och har nära till stranden, Det är ett litet och lugnt ställe med en mycket trevlig värdfamilj. Det finns dessutom en liten pool vilket era barn säkert skulle uppskatta.
Jag betalade, som ensam i ett dubbelrum, 25 Euro i början på juli förra året.

Stifler
2009-04-30, 15:59
Hej,
Tackar så mycket för de nya tipsen. Skall absolut kolla upp dessa!

Finns det bra kommunikationer mellan Perissa och Fira/Oia? Frågar därför jag antar att dessa ställen bör besökas om man nu är på Santorini (även om det är i augusti...)

Mvh Stifler

Zappa
2009-04-30, 16:33
Kolla också denna tråd (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=17275&highlight=kamari)!


Där kan du hitta lite fler förslag.
Bl a rekommenderar jag där boathousehotel punkt com och gör så också idag!

Vi fick ett fyrbäddsrum 10-12 juli i fjor för 60€.
De renoverade/byggde hotellet bakom och sänkte priset för ev störningar. Vilket det inte var!

Mycket trevlig frukostbuffé vid poolen ingick! Och en jättebra service!!
Och ett helt perfekt läge vid strandpromenaden!

Tycker nog att Kamari är mycket trevligare än Perissa!

Skulle också påstå att Santorini inte heller är så mycket dyrare än andra ställen.
Maten i Kamari var tex billigare än på Koufonissi!
Sedan är förstås Fira extremt dyrt...

bye_bye Sven

Stifler
2009-04-30, 23:29
Hejbye_bye
Har nu mailat både Studio Irineos och boathousehotel. Tackar för tipsen!
Är dock inte för optimistisk m.a.p. priser med tanke på att Honeymoon ville ha 100 euro per natt:(. Men man skall inte sluta söka!
Vi skall även till Naxos och där skilde det 30 euro natten mellan Agios Prokopios Hotel och Studio Ioanna (till Ioannas fördel) trots att som jag förstått (?) att de ligger jämte varandra och är någorlunda jämlika varandra:confused:

Är kommunikationerna till Oia/Fira bra från Kamara/Perissa?

Mvh
stifler

Siri A
2009-04-30, 23:36
Är kommunikationerna till Oia/Fira bra från Kamara/Perissa?I juni 2007 gick det förvånandsvärt lite bussar på ön. Ett par turer om dagen till resp. destination. Säkert annorlunda i augusti, men jämfört med andra öar gick bussarna väldigt sällan. Jag tycker nästan att det låter konstigt när jag tänker efter... Kanske kollade vi på fel tidtabell, eller är det någon annan som minns/vet likadant?

babsan
2009-05-01, 00:09
Hejbye_bye

Är kommunikationerna till Oia/Fira bra från Kamara/Perissa?

Mvh
stifler
Buss mellan Kamari och Fira går 2 ggr i timmen. Samma gäller mellan Fira och Oia.

Barbro :)

Siri A
2009-05-01, 00:14
Buss mellan Kamari och Fira går 2 ggr i timmen. Samma gäller mellan Fira och Oia.Upsidupsi! Vi måste ha kollat på fel tidtabell... :rolleyes:

Stifler
2009-05-01, 09:17
Fått svar från Boathouse. Var fullbokat :(. Synd, då det verkade trevligt och hade lite bättre priser än pension Roussos. Men det är väl kanske därför det är fullt :rolleyes:
Kommunikationerna verkar ju helt ok, så boende i Kamari/Perissa känns som ett bra alternativ.

coanma
2009-05-01, 14:40
Vi har bodd på hotel Kymata i Kamari. Veldig koselig familehotell. De har r også et anlegg med apartment. Kan anbefales.:)

Stifler
2009-05-01, 22:19
Har mailat Hotel Kymata nu också. Får se vad dom svarar...

Tackar för tipsen och tar tacksamt emot fler!