handdator

Visa fullständig version : Kefalonia, here we come


patyy
2009-04-10, 10:16
god morgon god morgon :)'
igår natt bokade jag och min kusin en två veckors resa, Kefalonia blev de ;)
Tänkte fråga er som redan har varit där, vilken var din favorit strand ??
och är havet lika kristallklart, turkosblått som de syns på bilderna ??
taaack_B-anana

Obo
2009-04-10, 19:39
Hej!

"Favoritstrand"... ja kanske inte helt lätt att svara på... beror lite på vad du skall ha stranden till...:-)... titta på, bada vid, "leva på"... Myrtos och Antisamos är väldigt vackra, men egentligen inte någon större höjdare att bada vid... jag skulle exv. aldrig släppa i ett mindre barn på Myrtos...där bör man kunna simma ordentligt och botten är "pebble". Xi är lång och skön att vandra vid, men inte tycker jag att den är sådär väldigt märkvärdig...

Favoritstranden som helhet på Kefalonia är nog för mig Makris Gialos (i Lassi), bra sand, trevliga stolsuthyrare, bra botten, ganska bra restauranger invid och diverse uthyrning samt klart vatten (fast inte speciellt turkost.

Trevlig semester på Kefalonia!

Obo

anna73
2009-04-10, 19:55
Helt klart Makris Gialos i Lassi _B-ananaAnna

patyy
2009-04-11, 21:30
tack så jättemycket för era svar :D Ja vi är två tjejer på 20 år som vill kunna bada o sola , så de var de ja tänkte på hehe

C@nny
2009-04-14, 09:01
Min favorit bredvid Lassis 2 fina stränder Makris o Platis Gialos är absolut Avithos beach. Den ligger på den sydvästra sidan, några kilometer söder om Lassi, vid Svoronata. Det är en skön sandstrand med mycket klart vatten. (Där finns oxå en bra taverna). Det är oxå lite lugnare där, med mindre antal besökare.
//C@nny

Panakakis
2009-04-19, 11:18
Hej! Det är svårt att peka ut favorit stränder på Kefalonia så det bästa är att prova på de många som finns så nog hittar ni någon som blir er favorit.
Hälsningar PANAKAKIS