handdator

Visa fullständig version : Hotell Jupiter i Tsilivi.


Irene53
2009-04-08, 15:31
Någon som bott på Hotell Jupiter i Tsilivi?

Jenny Ståhle
2009-04-26, 12:01
Hej!
Vi bodde 2 veckor på jupiter i tsilivi förra året. Är det nåt speciellt du vill veta?

/jenny

Irene53
2009-04-27, 18:41
Rent allmänt.Städning tex. det står (apolloresor) att det städas bara en ggr i veckan .Stämmer det. Men man är ju mest ute Tänkte på städning av toaletten.Vi har frukost i priset.Är det en kontinental frukost.

Jenny Ståhle
2009-04-30, 10:10
Hej!
Överlag var vi nöjda med hotellet. Personalen är väldigt trevliga och hjälpsamma om man behöver fråga nåt. Poolområdet är fint och rent. Rummen var ljusa och fina.

När det gäller städning så har jag för mig att de städade typ 2 ggr/vecka men det var nog inte mycket mer än så. Toaletterna städade dom såklart och det kändes hyfsat fräscht. Toaletterna var ganska små dock men det är ju inte det viktigaste. Rent generellt var det rent och fint!

Vad gäller frukosten så ska man inte hoppas på för mycket. Nu vet jag inte vad du e van vid men det är ingen stor frukostbuffe eller så. Det var lite bröd(som ibland var gammalt och hårt), ost, nån typ av skinka, apelsinjuice, kaffe, the, en sorts flingor med mjölk(mjölken stod alltid framme så den var varm....), grekisk yoghurt med honung och ägg som kokat i typ en timma. Så frukosten var ingen höjdare men den gick självklart att äta och man blev mätt.

Vi var i vilket fall nöjda med vår vistelse på jupiter. Läget var bra oxå. Det låg i slutet på huvudgatan men inte mitt inne i smeten vilket var skönt. Det var ganska lugnt och tyst på kvällarna. Vi hade balkong mot baksidan, inte ut mot vägen.

/Jenny

Irene53
2009-04-30, 17:21
Tack Jenny för info.Det verkar vara det vanliga med hotellfrukosten.Ändå bra att slippa ordna frukost själv. Äggen är alltid gröna i Grekland. Undrar om det har att göra med salmonella risken.Kanske någon på forumet som vet. Vi har bokat en vecka i aug. på hotell Jupiter. Längtar. :)

Jenny Ståhle
2009-05-03, 09:54
Hej!
Ja det är alltid skönt att slippa fixa med frukost. Vi är inte så mycket för frukost heller så det är gött att bara kunna gå ner o sätta sig o inte behöva tänka på det.
Jag hoppas ni får det härligt på Zakynthos, det är en så fin ö! Vi ska åka till korfu 2 veckor i mitten av augusti så det ser vi framemot! _B-anana

Ha det fint!
/jenny

Irene53
2009-05-04, 12:02
Korfu är en grön trevlig ö.Vi har bott på västkusten. I Agio Gordies. Härlig strand.Tyvärr blåste det mycket. Orten var ganska liten. Lungt och skönt. Vi åkte med utflyktsbuss norrut.Vackert.Vi var på Korfu i början av sep.01.Lite svalt .I aug. tror jag är en bättre tid.Vi åkte hem dagen efter "nine eleven" Har aldrig för eller senare varit rädd för att flyga men då var det hemskt.Skulle aldrig flyga mer en man glömmer.Har varit bla. till Grekland . flera gånger.Återvänder gärna till Korfu.Ha en bra vistelse på Korfu./ Irene:)

Jenny Ståhle
2009-05-04, 18:51
Det är precis dit vi ska! det låter ju bra med stranden. Att orten är liten har man ju förstått men vi tror att det ska funka ändå. Vi e inga partymänniskor. Har tänkt att hyra moppe oxå och se oss omkring. Har du nåt speciellt tips? Hoppas inte det blåser för mkt när vi e där.....vi gillar när det är riktigt varmt. Vi åker den 8 aug så då borde det va ganska varmt. Har du hört nåt om att det brukar blåsa där eller var det bara ren otur för er?
/jenny

Irene53
2009-05-06, 11:11
Hotellet vi bodde på hette Mires House.Vi åkte m. fritidsresor tror jag. Det låg nära stranden till hö om huvudgatan tror jag.Vi var lite förkylda på den här resan så vi kanske var lite frusna.Vi brukar följa med på utfärderna som annordnas av resebolagen om vi vill se oss omkring.Lite fega m. moppe.Vi åkte en tur uppmot Sidare.Besökte klostret i Paleokastritsa.Ganska vanlig turist tur .Ångrar att vi inte besökt Korfu Stad.Säkert värt att besöka en egen dag. Vi har sagt om vi åker till Korfu igen så ska vi bo i Korfu Stad.Badandet börjar bli mindre viktigt m. "stigande ålder" Maten (jätte viktigt på resan) på Korfu var nog ganska ordinär kommer inte ihåg något speciellt. Oftast "gör" vi inte så mkt.Ut o går gör vi gärna på vår resmål.Sitter i att vilja röra på sig (har hund) Det var backigt kommer jag ihåg. Hälsar Irene där regnet vräker ner utanför fönstret 8 +:)