handdator

Visa fullständig version : Vespa på karphatos


Anneb
2005-08-31, 11:54
Hej!! jag är ny här och ska nu den 9.e iväg till Karphatos en vecka.Vad kostar det ungefär att hyra en vespa /moppe på ön?? Nu vet vi inte riktigt var vi hamnar då vi åker ospecat men Vi vill gärna åka runt och se oss omkring.
mvh//Annebye_bye

Mikke
2005-08-31, 13:31
Hej!
Har ingen vidare koll på priserna då jag lånar en gammal moppe, men om du/ni tar en promenix och jämför så hittar ni snart nån bra.Ju längre ni hyr,ju billigare.Glöm inte att ta med ert svenska körkort, annars blir det bara en 50cc-moppe....:D Lycka till!
Mvh,
Mikke
(KfK)

Anneb
2005-08-31, 14:52
Tack!! Restaurang tips tänkte jag fråga om men såg att det fanns hur många som helst redan :)...Nu är det bara att invänta resan....._B-anana klapp_klap

Elisabet
2005-08-31, 15:06
såg att det fanns hur många som helst redan :) Det har nog inte skrivits så mycket om någon annan ö som om K under det senaste året här i forumet och även bland resebreven. Så håll till godo bye_bye

Anna Pernilla
2005-08-31, 18:15
Nar jag var dar under høgsasongen mitt i augusti betalade jag før en moppe 14€ / dag.

Mikke
2005-08-31, 21:16
......knallade du runt och kollade priser, eller högg du direkt?? Vare en 50cc??
Mikke
(KfK)

Anna Pernilla
2005-09-01, 05:25
Klart jag kollade runt;) Fick den ju lite billigare sen med tanke på att jag gick till Humphrey Bogart:D På Milos låg priserna från 16-19 euro....!! Før en 50cc... Lite i mesta laget ja__D Halva det priset brukar jag betala på Lefkasklapp_klap Tur att jag bor i Norge och tjanar så mycket pengar ;)

CarinaN
2005-09-01, 08:50
Klart jag kollade runt;) Fick den ju lite billigare sen med tanke på att jag gick till Humphrey Bogart:D På Milos låg priserna från 16-19 euro....!! Før en 50cc... Lite i mesta laget ja__D Halva det priset brukar jag betala på Lefkasklapp_klap Tur att jag bor i Norge och tjanar så mycket pengar ;)

Oj, vilken skillnad på priser det verkar vara under högsäsong! Vi var på Milos runt tjugonde juni och betalade då 9 euro per dygn för en 70cc!!

Nicke
2005-09-01, 20:31
Hej

Jag hörde priser från 8 euro för en persons moped och 14 för två personers (70 kubikare) vid Pelagos.
Micke vill du Hälsa hela Pelagos från min familj vi hade två underbara veckor där och tack för dina tips mm.klapp_klap klapp_klap

Nicke Ing-marie Zandra och Sabina

Mikke
2005-09-01, 20:47
Hej!
Visst ska jag göra det!! Trevligt att ni trivdes.....jag hoppas att ni skrev i Kalimeraboken?? :D
Jag antar du menar uthyrningsstället strax nedanför Pelagos, i samma hus som affären Hatzantonis....??? Dom e goa grabbar, funderar på att hyra en off-road där och sticka över några dar till Kreta, men det blir väl inget som vanligt, haha.....:) När man väl ä på öa, så drabbas jag av Den Stora Letargin....och sover i fyra dygn, innan jag börjar skruva & mekka....å sen ä man pantad....:D
Mikke
(KfK)

Nicke
2005-09-01, 20:55
Hej Mikke

Självklart skrev vi Kalimeraboken och uthyrningsstället ligger strax nedanför Pelagos.Ja du kan öa utan till.flabb_flab
Vi fick besök av självaste Vasselis :eek: på hotellet och det uppskattade min minsta dotter flabb_flab med autograf lite kortspel och pizza som avslutning.

Hela Karp e goa gubbar vi trivdes som fisken i vattnet.

Nicke

Mikke
2005-09-01, 21:09
....ah, det var som katten!! Vasilis kom på besök hos er!! Det var minsann grejer det.....:D
Som sagt eller skrivet, trevligt att ni trivdes och välkomna tebax!!!
Mvh,
Mikke
(Konsul för Karpathos)

PrickenII
2005-09-03, 12:28
Hej!! jag är ny här och ska nu den 9.e iväg till Karphatos en vecka.Vad kostar det ungefär att hyra en vespa /moppe på ön?? Nu vet vi inte riktigt var vi hamnar då vi åker ospecat men Vi vill gärna åka runt och se oss omkring.
mvh//Annebye_bye

Jag hyrde en scooter på 100cc hos MotoCarpathos. Kostade 21 Euro för en dag. Det fanns billigare - 50cc för ca 8 Euro - men va sjutton, kärringen vill ju gasa lite.

Man tar sig lugnt runt ön på en 1/2 tank. 4 Euro kostade det att tanka fullt. Fina väger och jättelite trafik, trots högsäsong. Glöm inte att åka till stränderna nere vid flygplatsen - lite folk och långgrunt och fint.

Inger bye_bye

Mikke
2005-09-03, 12:43
.........ja, 100cc pinnar på bra å visst ere kul å gasa......Jag fick upp en i 90, å då går det undan:)lite ruggigt är det allt att sitta som man gör på en scooter (pinnstol) när det går så fort.:).....Men som sagt,glöm inte ert svenska körkort......:D
Mikke
(KfK)