handdator

Visa fullständig version : vädret i juni?


maggan08
2009-04-04, 09:27
Hej!

vi åker till Limineas den 16/6-1/7 och undrar över vädret senare delen av juni.Hur är temperaturen under dag och kvällstid? Behöver man ta med sig ngt varmare till kvällen? Hur är natttemperaturen? Behövs AC på hotellet? Vi skall bo i markplan. Längtar till sol och värme!

ErOg
2009-04-06, 11:20
Vi har på senare år åkt ner runt midsommar, och då har värmen börjat komma på allvar och havet blivit riktigt varmt, bästa tiden enl. mej. AC kan nog behövas om man vill sova gott, men en tröja till tavernan kan ändå behövas.

ulrikas
2009-04-13, 10:19
Jag skulle rekommendera någon kofta eller liknande då kvällarna kan vara kyliga. Vi var där för några år sedan, två veckor i juni och vi frös ordentligt de första dagarna och nätterna. Bodde på markplan på Nama, ägaren kom med extra filtar första kvällen för att det var så råkallt. Regnade en del under våra två veckor också.

/Ulrika

ErOg
2009-04-14, 08:42
De sista åren har det kommit rejäla värmeböljor just i mitten-slutet av juni. För två år sedan var det över 40 grader ett par dar innan midsommar (precis när vi åkte hem...). Man får väl hoppas att det inte är normalt, man vill ju gärna ha det lite "mildare" i juni...

eija
2009-04-15, 09:24
Samma erfarenheter har jag också haft i mitten av juni. Lite för hett efter min smak :D !
Men det är mycket svårt att förutspå något säkert om vädret nuförtiden. Man bara måste ta emot allt möjligt med äventyrslusta _B-anana !
Trevlig resa!
mvh/eija

Lord Katt
2009-06-09, 20:10
Hallå!
Vi åker imorgon och ska bo på Nama. Hur var det?

Cinderella
2009-06-11, 14:44
Är på Thassos just nu i skrivande stund. Vädret har sen vi kom hit den 3 juni varit helt fantastiskt, endast lite åska och regn precis när vi kom. Därefter ca 27-33 gr varmt. Kvällarna - jag tittade på en termometer igår kväll kl 21, då var det 26 grader. Inga varma tröjor alltså. Badtemperaturen är också bra, man kan ligga i hur länge som helst i detta kristallklara vatten. Hoppas ni får en underbar semester, det har vi haft hittills och vi har ännu en vecka kvar. Tips - det är ganska billigt att hyra bil, vi tog 3 dgr (kostade 60 euro med full försäkring) och utforskade ön. Det finns mycket att se, många intressanta platser och ännu fler fantastiska badvikar._B-anana

eija
2009-06-11, 15:39
Ojoj, Cinderella, hur avundsjuk jag är!! Inte Thassos i sommar men kanske på hösten, hoppas jag.
Trevlig vistelse på det kära Thassos och hälsningar till AAAAAAAAAAAAAALLA!
Eija

maggan08
2009-06-11, 20:05
det låter helt underbart! vi åker på onsdag!

Cinderella
2009-06-13, 14:36
det låter helt underbart! vi åker på onsdag!
Hoppas och tror att ni får en alldeles underbar semester. Vi åker hem på onsdag.... Men vi återkommer troligen nästa år! Ha en skön semester!