handdator

Visa fullständig version : KATELIOS


miriam
2009-04-03, 18:20
Hej!
Jag undrar om någon har varit i Katelios?
Kan det rekomenderas?
Funderar på Katelios Skala och Assos - vill ha det litet mysigt med bra bad . god mat och så lite charterfeeling som möjligt:)
Tacksam för alla tips!!
Miriam

Kalimera
2009-04-05, 19:34
Assos är fantastiskt fint, litet och gulligt och perfekt om man vill komma bort från de lite större turistorterna. Nästa gång jag åker till Kefalonia ska jag bo i Assos!

Katta
2009-04-05, 20:28
Jag skulle också välja Assos - alla gånger!!!
Så underbart romantiskt, mysigt och jätte fint litet ställe!!!

Jag kan rekommendera Vassilis Retreat, som ligger lite upp i byn med kanonfin utsikt över bukten!
Rena och fräscha rum, balkong med bästa utsikt (speciellt ifrån de 4 översta rummen) och en underbar frukostveranda skuggad av vinrankor!
En liiiten pool finns också. :)

bye_byeKatta

Panakakis
2009-04-06, 07:52
Hej Miriam! Jag har varit i Katelios några gånger men har inte hyrt något där för det är en liten by och för mig ser det inte så trevligt ut. Assos är därimot en mycket fin by men för mig är den också i minsta laget. Skala är betydligt större by och mera utbud på resturanger och andra aktiviteter.
PANAKAKIS

miriam
2009-04-06, 22:31
Tack för svar!!
Assos känns spontant som ett toppenställe!!!! Tror att vi klubbar det!
Då poppar det upp fler undringar:
Jag undrar hur det är med supermarkets - finns det?
Har någon tips om studio/lägenheter med litet kök/kokplats?
Är det stenstrand i Assos?
Tack ännu en gång!!
Miriam

Panakakis
2009-04-07, 18:50
Hej! Det finns möjlighet att handla i Assos. Boende söker du lättast på nätet. Assos har ingen badstrand men en del badar i hamnen nedanför resturangerna. Jag har själv aldrig badat i Assos och varför ska man det när ön vimlar av bra stränder.
Hälsningar PANAKAKIS

Kalimera
2009-04-08, 09:45
Är det stenstrand i Assos?Det finns två stränder i Assos, båda är stenstränder. Den som ligger "mitt i byn" ser ut så här.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/kefalonia_assos.jpg

Ovanför stranden finns tavernor och kafeér.

liten_smurf
2009-06-10, 19:21
Nyss hemkommen från Katelios. Hade bokat en ospec resa med Apollo och hamnade där. Blev otroligt besviken! Skitliten håla. Gatan med restauranger var kanske 200m. Fanns tre affärer bara. En som enbart sålde souvenier. En liten minimarket och en supermarket som inte var mycket större.
Stranden var inte speciellt fin. Lite blåsigt på denna sidan med.
Vill nog inte chansa på ospec mer (även om vi hade tur förra året då vi tog ospec till Karpathos med Apollo).
Gick till Skala en dag. Tog lite mindre än 2 timmar kanske. Sen hyrde vi bil och körde dit två ggr.
Katelios åker de som vill va ifred och inte göra någonting mer än slappa och inte har behov av shopping eller någon fin strand.
De kallar Katilios för fiskeby men har inte speciellt många båtar eller något pir.
Är ni ute efter ett ställe med klen charterfeeling passar detta perfekt!
Kan rekomendera en restaurang som heter "Ammos".
Enda restaurangen jag var på som frågade om man ville ha bröd och inte ställde fram det som man åt av till en början ovetandes om att man får betala för det! Så jäkla fräcka de kan va. Brödet var dessutom gratis, liksom fruktsalladan man får till efterätt till följt av en liten shot mumsig kanellikör till notan. De tar en liten serviceavgift men man gör inget när man får allt bröd och efterätt.
Rekomenderar även Katilios taverna som hade en mycket god och trevlig service!