Logga in

Visa fullständig version : Vilken ö i början av juni?

goaflikkan
2009-03-29, 11:45
Hej allihopa!

Nu har jag och sambon bestämt oss för att åka till Grekland igen :)
2 år i rad har vi varit på kefalonia och vi fullkomligt älskar den ön! Men i år tänkte vi förnya oss lite och välja någon annan ö!

Denna gång känner vi för att kanske lägga lite mer pengar på ett hotell som har bättre standard och sen kanske inkluderad frukost, men det viktigaste är ändå att det ska vara fina stränder och mycket sevärdigheter! Och sen bra restauranger oxå :)
Vi hade tänkt att åka i början av juni och då skulle man gärna vilja att väder och vatten är någorlunda varmt!

Någon som har något tips? :)

Med vänliga hälsningar

Karin

Anso
2009-03-29, 13:08
Hej,

jag och min sambo bodde på Proteas Bay (Ving har detta hotell) på Samos för några år sedan. Det var ett jättemysigt hotell med vacker utsikt, hotellet är uppbyggt i bungalows hus och ett större hus. Fin pool och en liten fin strand som bara tillhör hotellet. Minns att vattnet var jättefint där.

Hotellet är typ 4 stjärnor i standard, ingen lyx men ändå fint. Fräscha stora rum, trevlig bar och personal. Det var halvpension med middag vilket var olika bufféer varje kväll med grillat kött osv. Det var helt ok, lite tråkigt om man åt där varje kväll. Vi åt där kanske 3-4 kvällar under en vecka, man sitter ute på en terrass med en fantastiskt utsikt. Men som sagt, det blir ju lite samma mat efter ett tag så då åkte vi in till Pythagorion, mysig hamn med en massa restauranger att välja på. Tror det var 2,5 km in till stan, men hotellet har egen buss som åker in både på dagtid och kvällstid. Annars var taxi inte dyrt att åka den sträckan heller.

Samos är en fin ö och vill man ta en dagsutflykt till Turkiet så är det ju väldigt nära.

Kalimera
2009-03-30, 06:32
Någon som har något tips? Pythagorion på Samos är ett mycket bra resmål, och eftersom ni gillade Kefalonia kommer ni garanterat gilla Samos.

goaflikkan
2009-03-30, 15:52
Tack så mycket för tipsen!!

Nu har i bokat en vecka till Samos i slutet av maj! :D
Det blev hotell Mykali i Pythagorion, verkade helt ok :)
Nån som bott på detta hotell?

Såg att det redan nu var 21 grader på Samos, verkar lovande! :)

Tack för en himla bra sida!

/Karin

Kalimera
2009-03-30, 19:01
Nu har i bokat en vecka till Samos i slutet av maj!Grattis! Det kommer bli jättebra! :)