handdator

Visa fullständig version : Tavernar näre Iolida Beach

afrodite64
2009-03-28, 18:05
Nu är det bara 2 veckor till vi åker! flabb_flab Första gång jag åker till Kreta och förta gång familien åker till Grekland ! Jag ser värkligen fram imot att få visa varför jag älskar Grekland så MYCKETklapp_klap Tror inte Kreta vill göra oss besvikna. Vi skall bo på hotell Iolida Beach vid Agia Marina. Finnest det några bra tavernaer i närleken av hotellet? Våre barn är 5 och 6 år så det måste inte vara långt att gå. Kan man gå inn till Chania eller blir det för långt? Hur är det med Platanias kan man gå dit? Finnest det någre lokala biluthyrare som är seriösa och har bra prisar? Tack för svar.......

Acinom
2009-03-29, 10:53
Det finns mkt tavernor i närheten av Iolida Beach, det är en liten bit att gå om man går in emot Agia Marina men där finns massor av bra ställen, våran favorit är Nympie i AM. Till Platanias är det lite längre att promenera men vi gjorde det varje kväll när vi bodde på det hotellet 2005. Det har hänt mkt sedan dess med nybyggnationer osv. Till Chania däremot föreslår jag att man åker taxi eller hyr bil. Det fanns en uthyrare snett över gatan när vi var där och vi hyrde i och för sig moppe men de hade säkerligen bilar också. Hotellet är jättefint o trevligt och ligger perfekt vid stranden, bra val!!
Som sagt, ni hittar säkerligen bra ställen att käka på. Spännande att vara där så tidigt på sässongen, hoppas på bra väder och allt är ju bättre än snön hemma
Trevlig resa! bye_bye

afrodite64
2009-03-30, 08:48
Tusen tack för svar! Det så jo jättebra ut det där! Får hoppas biluthyraren är kvar....! Ja vi är mycket fundersam på hur väderet ska bli.:rolleyes: Hoppas det blir några bra badagar, men man vet aldrig.;) Har aldrig åkt så tidlig på sesongen tidligare så det ska bli spännande. Men allt är bättre en snöstormen som var nu i veckan.....:eek: Tack ocg hej !:)