handdator

Visa fullständig version : Skräpiga stränder...


jess_80
2005-08-30, 10:28
Nyss hemkommen från min första Greklanssemester som tillbringades på Skiathos. Tolv stränder hann jag med under min vistelse. Både större med mycket folk och helt öde... Det som slog mig var att det var ganska skräpigt på en del stränder... Ingen annan som lagt märke till det eller har jag hafr jätteotur?

Elisabet
2005-08-30, 10:34
Det som slog mig var att det var ganska skräpigt på en del stränder... Ingen annan som lagt märke till det eller har jag hafr jätteotur?Skräpiga stränder och att det är skräpigt överhuvudtaget i Grekland är ett återkommande tema bland alla greklandsresenärer och inte minst här i forumet, där det påpekats många gånger. Så du har inte haft otur utan hade nog bara inte, innan du for, lagt märke till att det pratades om det.

Dock är det mycket bättre med den saken nu än det var förr när många av oss åkte till Grekland första gången. Bara de sista åren har det skett en positiv utveckling och attitydförändring i Grekland vad gäller både den saken och annat som vi nordbor reagerar negativt på.