handdator

Visa fullständig version : Prisuppgift på utflykt med Apollo?


Dippeduttan
2009-03-24, 14:46
Hej!

Vi åker till Naxos Town med Apollo 30 maj och är intresserade av utflykterna "Naxos pärlor" och "Delos och Mykonos". Tyvärr kan inte Apollo ge prisuppgifter på detta förrän i maj och jag undrar om det är någon här som tidigare åkt med Apollo och har en aning om vad det kan kosta ungefär?

Delfi
2009-03-28, 13:59
Sommaren 2008 kostade en 1-dagsutflykt till Mykonos/Delos fran Naxos 45 euro per person (vuxen), for barn ca 35 euro (minns ej exakt) om man bestaller direkt hos rederierna (det finns 2 batalternativ, katamaranen Alexander eller Naxos Star). Tror dock att Apollo har samma priser som rederierna. ("Naxos pärlor" vet jag tyvarr inget om.)
bye_bye
/Delfi

NaxosNille
2009-04-05, 20:21
Apollo har ofte ikke sine utflukter klare før sesongen er begynt. Du kan kjøpe samme turene hos lokale selskaper til langt rimeligere priser. Naxos´pärlor, som Apollo kaller det, er en heldagstur som selges hos flere turarrangører på Naxos. Hvis det er ok at guidingen går på gresk og engelsk, kan denne turen varmt anbefales. Mener vi betalte under 20 Euro pr person. Det finnes flere alternativer til reiseruter, og du får sett mye. Spør på et lokalt reisebyrå. Delos og Mykonos er også en flott tur. Denne selger Apollo (mener denne var uten guide), eller du kan kjøpe hos lokalt byrå. Du får fire timer på Delos. Er du historieinteressert, bruk denne tiden godt. Det er veldig mye å se, så mitt tips er å spandere på seg en av guidene som står på kaien. Du får mye mer utav besøket på den måten. Det er veldig mye å se, og altfor kort tid, dessverre. Mykonos-stoppet varer i ca. 3 timer. Tid nok til å få en liten tur og få tatt noen bilder fra Mykonos by. Når dere først er på plass på Naxos, hvorfor ikke ta kontakt med et av de mange reisebyråene som finnes der? Det finnes også eget turistkontor på havnen. Anbefaler dere å sjekke også disse alternativene.

JohnS
2009-04-05, 22:58
Jeg er enig med NaxosNille, selv om jeg aldri har vært på Naxos, men jeg regner med at situasjonen er den samme der som andre steder.

Generelt er turene mye billigere hvis man kjøper dem av lokale arrangører. Man betaler enormt mye for å få guiding på skaninavisk, og Apollos guider har etter min erfaring blitt dårligere og dårligere de siste årene. Stort sett begrenser de seg til å lese fra et ferdig manuskript, og kan ikke svare på noe særlig utenom (det finnes sikert unntak, men vi har ikke vært heldige nok til å treffe dem).