handdator

Visa fullständig version : Alla Skopelos EXPERTER...se hit


Despina 08
2009-03-23, 20:23
Hej alla glada! Nu behöver jag er hjälp. Jag hade tänkt att åka med min mamma till Skopelos sista veckan i augusti. Har varit på många olika grekiska öar, men denna Ö grupp är helt ny för mig.

Vi kan tänka oss att betala ca 50 euro/natt för ett boende, finns det något ni kan rekommendera? Vi vill gärna bo nära vattnet, kan tänka oss att betala mer för havsutsikt.

Jag undrar också om det är lätt att ta sig runt Ön? om man vill till olika stränder, etc? hade inte tänkt att hyra bil eller moppe, men tänkte om det kanske finns bra bussförbindelser?

Den tredje frågan gäller om man kan åka båt från Pireaus hamn i Aten till denna Ö? Och hur lång tid det i sådana fall tar?

Tacksam för svar! Hoppas ni alla är laddade inför en solig och varm sommar i Grekland _B-anana

mrwalker
2009-03-23, 23:54
Jag undrar också om det är lätt att ta sig runt Ön? om man vill till olika stränder, etc? hade inte tänkt att hyra bil eller moppe, men tänkte om det kanske finns bra bussförbindelser?

Bussforbindelsene er helt ok, men ikke fabelaktige. Og kan ble sinnsykt overfylte i sesongen.

Den tredje frågan gäller om man kan åka båt från Pireaus hamn i Aten till denna Ö? Och hur lång tid det i sådana fall tar?

Nope. Fra Athen må du busse til Ag. Konstantinos for hydrofoilen til Skopelos. Bussen tar ca. 2.5 time, hydrofoilen vil vel også ta en ca. 2 timer til Skopelos by.

Peterkj
2009-04-14, 22:15
Skopels är fantastisk. helt olik andra öar. Stränder med stenar, men vilka mjuka undrbara stenar och vattnet blir fantastiskt eftersom det är stenbotten. varför inte hur moppe eller bil? Det går bussar men friheten blir ju så mycket större.
Jag tycker det är bäst att bo i stan, här är en mailadress stellastudios@in.gr där bodde vi. En bit upp från hamnen, 5 min att gå. Trevlig ägare Yiannis som hämtade oss i hamnen när vi kom, förstås. Ingen lyx men ca 25€ i slutet september. skriv och fråga. Jag skrev ett fotoresebrev, många bilder från hösten 2007. Läs!!!