handdator

Visa fullständig version : Fiorella


Issan
2009-03-21, 19:02
Hejsan alla glada resenärer!

Vi har just bokat en kombinationsresa till Skopelos/Skiathos och är lite nyfikna på hotellet som vi ska bo på. Hotellet heter Fiorella, och om det är någon som känner till detta får ni gärna berätta om vad ni tyckte.

Vi är också nyfikna på olika aktiviteter som finns på ön. Berätta gärna om det är något som ni tycker att vi inte ska missa.

Tack på förhand!bye_bye

Issan

Hasse
2009-03-24, 08:14
Hej glad resenär Issan

Fiorella rekommenderas å det varmaste. Visserligen ligger hotellet högst uppe efter en mardrömsbacke som kan ta kål på vem som helst (särskilt när man bär 6-pack vatten) och visserligen är det långt ifrån centrum men.......

Istället får man ett av de mest personliga boenden vi upplevt i Grekland, ägaren Panos med familj är en man med glädje och känsla och som sköter sina båda hotell (Elias som ligger intill) med stor kärlek. Får man dessutom en lägenhet mot poolen så har man en utsikt som man kan sitta och stirra på i timmar bara för att den är så bedårande. Att rummen dessutom är väldigt fräscha (hotellet är byggt 2002) gör saken mycket roligare.

Bra val !


Hasse :cool:

Issan
2009-03-24, 09:49
Tack för trevligt svar Hasse!

Issan
2009-03-24, 10:00
Hej igen Hasse,

Kom att tänka på en sak till. Du skrev att man borde ha utsikt mot hotellpoolen. Vi har bokat med utsikt mot havet, men vi vet ju inte riktigt vad det innebär. Vi har fortfarande möjlighet att ända till poolutsikt. Rekomenderar du att vi gör det? :rolleyes:

MVH

Issan

Hasse
2009-03-24, 11:18
Hej igen Hasse,

Vi har bokat med utsikt mot havet, men vi vet ju inte riktigt vad det innebär. Vi har fortfarande möjlighet att ända till poolutsikt. Rekomenderar du att vi gör det?



Nu fick jag tänka till en aning. Om jag minns helt rätt (vi bodde där 2006) så har hotellet rum åt två håll. Den ena sidan vetter mot staden, den andra mot poolen, den vyn kan du se på Apollo´s hotellbeskrivning. Vad jag dock inte vet är om man ser havet från stad-sidan av hotellet ? Vi gick till vårt rum från den sidan och nu 3 år efteråt minns jag inte om något eller några rum låg så "fel" att de inte såg havet därifrån ?

Får kanske ta och kika lite på mina foton........


Hasse :cool:

Hasse
2009-03-24, 20:45
Nu har jag tittat igenom bilderna från Skiathos och Fiorella. Har dock ingen som visar hur hotellet ser ut på den sida vi inte bodde på. Så om havsutsikten finns till de flesta rummen kan jag inte svara på. Däremot antar jag att utsikten på "fel sida" är väldigt bra då den vetter mot staden och jag lovar, det var ingen dum utsikt det heller.

Om ägaren med familj har kvar traditionen så brukar de ställa till med fest en kväll i veckan där alla som vill får betala en summa för mat och dryck. Panos står vid grillen i flera timmar, vi hade en riktigt rolig kväll, långbord var dukat.


Hasse :cool:

Issan
2009-03-25, 14:47
Tack så mycket för hjälpen Hasse!

:D