handdator

Visa fullständig version : Myggfritt!!


yvonne
2005-08-29, 23:01
Kom att tänka på ett mycket bra sätt att hålla myggen borta.

Lägg lite grekiskt kaffe på en bit folie och tänd eld på kaffet, lägg under bordet eller i närheten där ni sitter. Jag lovar att myggen håller sig borta!
Vet inte om det fungerar med annat kaffe än grekiskt, men testa om ni vill. ( Obs inte Nes café utan kokkaffet)

Yvonne

Ruby
2005-08-29, 23:05
Kom att tänka på ett mycket bra sätt att hålla myggen borta.

Lägg lite grekiskt kaffe på en bit folie och tänd eld på kaffet, lägg under bordet eller i närheten där ni sitter. Jag lovar att myggen håller sig borta!
Vet inte om det fungerar med annat kaffe än grekiskt, men testa om ni vill. ( Obs inte Nes café utan kokkaffet)Detta håller dessutom alla getingar borta! :)

Ruby

yvonne
2005-08-29, 23:07
Detta håller dessutom alla getingar borta! :)

Ruby


Det är möjligt, har jag inte provat. Ska testa när jag åker ner.

Yvonne

Ruby
2005-08-29, 23:13
Det är möjligt, har jag inte provat. Ska testa när jag åker ner.Vi besvärades av en massa getingar när vi åt frukost en dag på Kefalonia i somras och då kom servitören ut med ett fat med brinnande kaffe. Getingarna försvann direkt! :)

Ruby

Zanét
2005-08-29, 23:19
Lägg lite grekiskt kaffe på en bit folie och tänd eld på kaffet, lägg under bordet eller i närheten där ni sitter. Jag lovar att myggen håller sig borta!
Vet inte om det fungerar med annat kaffe än grekiskt, men testa om ni vill.Yvonne
Kan bara instämma. Grekiskt kaffe är väldigt effektivt :)

//Zanét bye_bye

Calle
2005-08-29, 23:34
Kan bara instämma. Grekiskt kaffe är väldigt effektivt :)

//Zanét bye_bye

Effektivt även när det gäller att få igång kroppen om morgnarna!!

Calle!